Σε λίγα χρόνια ο οδηγός του μέλλοντος δεν θα χρειάζεται να αγοράζει, πιθανόν, το αυτοκίνητο που επιθυμεί, αλλά θα μπορεί να το νοικιάζει, πιο εύκολα, για λίγες ώρες ή και για λίγα λεπτά. Επίσης, ίσως να μην απαιτείται να… κουβαλάει μαζί του 1.5 τόνο λαμαρίνας, μιας και το μέλλον επιτάσσει μικρότερα αυτοκίνητα σαν μια… μπουκιά! Επίσης, θα παρκάρει πιο εύκολα, από ό,τι σήμερα, που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα μέσα στις πόλεις.
Τη λύση της νέας, επαναστατικής μετακίνησης που θα βασίζεται και πάλι σε τέσσερις ρόδες θα τη δώσει η μικροκινητικότητα. Ο νέος, ανερχόμενος πυλώνας της αυτοκίνησης, που θέτει γερά θεμέλια, δεν είναι και τόσο μακριά.
Ηδη η Renault έχει θέσει σε λειτουργία το νέο επιχειρηματικό «παρακλάδι» της, τη Mobilize, που πιθανόν να επιφέρει στον γαλλικό όμιλο ακόμη και το 30% του συνολικού της κύκλου εργασιών έως το 2030. Πριν από λίγες ημέρες, η Renault έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο της εγχείρημα που βρίσκεται στην καρδιά της μικροκινητικότητας και ακούει στο όνομα Mobilize Duo.
Τι ακριβώς είναι το Mobilize Duo; Eίναι ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο… τσέπης, που κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και έχει ως πεδίο δράσης την πόλη. Ουσιαστικά, μοιάζει με τον απόγονο του επιτυχημένου Renault Twizy, που έχει κάνει θραύση στην Ευρώπη, για τις ικανότητές του να κινείται εύκολα, ευέλικτα, οικονομικά και χωρίς ρύπους στην πόλη. Σήμερα, το Duo είναι ακόμη πιο ελκυστικό σχεδιαστικά, έχοντας τη δυνατότητα να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του έως δύο επιβάτες. Μάλιστα, η διάταξη των καθισμάτων είναι σε σειρά. Εχει τη δυνατότητα να σταθμεύσει όπως και μια μοτοσικλέτα, ενώ οι πόρτες του ανοίγουν προς τα επάνω.
ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ
Το Duo αντλεί τη δύναμή του από έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος πίσω και δίνει την κίνηση και στους πίσω τροχούς. Οι υποψήφιοι, μελλοντικοί οδηγοί του θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα από δύο εκδόσεις. Η πρώτη εκδοχή μπορεί να πιάσει σε τελική τα 45 χλμ./ώρα – όπως για παράδειγμα και το Citroen Ami – ενώ η πιο ισχυρή αγγίζει σε τελική τα 80 χλμ./ώρα. Η πρώτη έκδοση μπορεί να οδηγηθεί – ανάλογα και με τη χώρα – από νέους άνω των 15 ετών. Μετά από ένα πλήρες φουλάρισμα, η αυτονομία του, σε αστικό περιβάλλον, ανέρχεται στα 140 χλμ.
Το μήκος του αγγίζει τα 2.43 μέτρα, το πλάτος τα 1.30 μέτρα και το ύψος το 1.46 μέτρα. Επίσης, ένα μεγάλο τμήμα των μερών του είναι από ανακυκλώσιμα υλικά. Οπως αναφέρει η Renault το 50% των εξαρτημάτων του είναι από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ στο τέλος της ζωής του οχήματος μπορεί να ανακυκλωθεί το 95% των ανταλλακτικών του! Επίσης, είναι και πρακτικό, αφού το εμπρός κάθισμα μπορεί να μετακινείται κατά 20 εκατοστά, εμπρός και πίσω. Το νέο μοντέλο δεν θα πωλείται από τις αντιπροσωπείες.
Το επιχειρηματικό πλάνο της Mobilize είναι να διατίθεται μέσω μιας συνδρομητικής υπηρεσίας, όπου ο χρήστης μέσω του κινητού του και μιας ευέλικτης εφαρμογής να μπορεί να το κλείνει για όσο χρόνο επιθυμεί. Είτε μερικά λεπτά, είτε μερικές ώρες! Εκτός από την επιβατική εκδοχή, η Mobilize θα προσφέρει μια επαγγελματική εκδοχή, που την ονομάζει Bento, η οποία θα προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο φόρτωσης 700 λίτρων, ιδανικό για ελεύθερους επαγγελματίες.