To «Μυστήριο 56 – 3η Συνάντηση Πολιτισμός 2030» στην Ελευσίνα, που διαρκεί έως την Κυριακή 13 Νοεμβρίου, φιλοδοξεί να γίνει το ετήσιο σημείο συνάντησης για όλους τους εμπλεκόμενους του πολιτιστικού χώρου: καλλιτέχνες, πολιτιστικούς διαχειριστές, υπευθύνους για την ανάπτυξη πολιτικών για τον πολιτισμό, θεωρητικών αλλά και του απλού κοινού.
Μέσα σε τέσσερις μέρες περιλαμβάνει δέκα καλλιτεχνικά έργα και δώδεκα περίπου συζητήσεις και εργαστήρια για διαφορετικές πτυχές της πολιτιστικής ανάπτυξης.
Συμμετέχουν μια σειρά ευρωπαϊκά πολιτιστικά δίκτυα και επαγγελματίες του χώρου, όπως η Milica Ilic, συντονίστρια του προγράμματος “RESHAPE”, η IngeCeustermans, διευθύντρια του Festival Academy του EuropeanFestivals Association, o Aurelien Zouki, διευθυντής του Hammana ArtistHouse στο Λίβανο, o Henk Keizer, διευθυντής του δικτύου «Art in Rural European Areas», η Doreen Toutikian, διευθύντρια του Beirut DesignWeek κ.ά.
Την επιμέλεια του προγράμματος έχει η Κέλλυ Διαπούλη, η οποία συνεργάζεται εκ νέου με την Ελευσίνα – Πολιτιστική Πρωτεύουσα και με την οποία μιλήσαμε.
Τι προσφέρει το Μυστήριο 56 στην καλλιτεχνική κοινότητα;
Η «Συνάντηση» είναι μια μοναδική ευκαιρία δικτύωσης για τους Έλληνες καλλιτέχνες και επαγγελματίες του χώρου. Για πρώτη φορά, μάλιστα, θα λειτουργήσει ο «Ανοιχτός Χώρος», που είναι αφιερωμένος αποκλειστικά στη δικτύωση. Εκεί, ομάδες και επαγγελματίες του χώρου μπορούν να παρουσιάσουν τη δραστηριότητά τους στους υπόλοιπους συμμετέχοντες, να γνωριστούν με αυτούς και να δημιουργήσουν επαφές που θα τους βοηθήσουν ενδεχομένως να αναπτύξουν νέες συνεργασίες. Όσον αφορά στα καλλιτεχνικά έργα, πρόκειται για έργα που έχουν το χαρακτήρα βιωματικής εμπειρίας, μέσα από την οποία οι συμμετέχοντες γνωρίζουν καλύτερα την πόλη και τις κοινότητές της.
Πώς αποφασίσατε τη νέα συνεργασία με την «Ελευσίνα 2023»;
Καταλαβαίνετε ότι ως δημιουργός του φακέλου της Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, αγαπώ αυτό το έργο και με αφορά βαθιά. Έχω επενδύσει πολύ κόπο, πολλή ενέργεια και πολλά χρόνια από τη ζωή μου σε αυτό. Γενικά, οι Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης είναι μεγάλα και μακροχρόνια έργα, με πολλές προκλήσεις, που οδηγούν συχνά σε παρανοήσεις, παρεξηγήσεις, ακόμη και διαμάχες. Αλλά όλα μπορούν να ξεπεραστούν αρκεί να υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση και σεβασμός. Είναι γνωστή η εκτίμηση που έχω -ουσιαστικά και όχι τυπικά- στην Πρόεδρο της «2023 Ελευσίς» Δέσποινα Γερουλάνου, στη Διευθύνουσα Σύμβουλο Νανά Σπυροπούλου και τον Γενικό Καλλιτεχνικό Διευθυντή Μιχαήλ Μαρμαρινό. Η επικοινωνία μας είναι εξαιρετική και βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό, που δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο είναι δυνατή η συνύπαρξη και η συνεργασία.
Εργάζεστε όμως και στην Κύπρο για τη δική της υποψηφιότητα το 2030…
Ναι, βρίσκομαι στη Λάρνακα συγκεκριμένα, όπου έχω αναλάβει καλλιτεχνική διευθύντρια της Λάρνακας 2030 Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, Υποψήφιας Πόλης. Πρόκειται για μία συναρπαστική πόλη, που θέλει πολύ να γίνει ΠΠΕ και εργάζεται πολύ συστηματικά για τον συγκεκριμένο στόχο. Η πόλη έχει ήδη φτιάξει νέες κτηριακές υποδομές, έχει ήδη συστήσει ανεξάρτητη εταιρεία για τη διαχείριση της ΠΠΕ και προσλαμβάνει προσωπικό με αδιάβλητες, αξιοκρατικές διαδικασίες.