Ποινική δίωξη για κακούργημα, που αφορά επικίνδυνη οδήγηση με πρόκληση βαριάς σωματικής βλάβης και τροχαίο με εγκατάλειψη, ασκήθηκε χθες στον 26χρονο οδηγό του σκουρόχρωμου Skoda, ο οποίος τα ξημερώματα της Τρίτης παρέσυρε με το ΙΧ του στην Εγνατία Οδό, στο ύψος της Καμάρας, μία 21χρονη εγκαταλείποντάς την αιμόφυρτη στο οδόστρωμα και αποχωρώντας από το σημείο με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής, που εμφανίστηκε στην Υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης με τον δικηγόρο του, αφού παρήλθε το αυτόφωρο, υποστήριξε ότι εγκατέλειψε την κοπέλα επειδή φοβήθηκε καθώς δεν διέθετε άδεια παραμονής. Μέσω του δικηγόρου του δήλωσε συντετριμμένος υποστηρίζοντας πως αν η 21χρονη είχε περάσει τον δρόμο 20 μέτρα παρακάτω, όπου υπήρχε διάβαση, δεν θα είχε συμβεί τίποτα ενώ δίωξη για συνέργεια ασκήθηκε και στην 19χρονη συνοδηγό.

Κι ενώ η 21χρονη φοιτήτρια Κτηνιατρικής νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ευρισκόμενη σε καταστολή με μηχανική υποβοήθηση καθώς φέρει πολλαπλά τραύματα, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και θλάση σε πνεύμονα και σπλήνα, τα ξημερώματα της Πέμπτης ακόμα ένας άνθρωπος, ένας 28χρονος αρχισμηνίας, ανασύρθηκε νεκρός από την άσφαλτο, στη Μεσογείων στο ύψος της Κατεχάκη, έπειτα από την παράσυρσή του από δύο οχήματα.

Εξαρση

Τα στοιχεία από την ΕΛ.ΑΣ. και τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης είναι αποκαλυπτικά. Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τον Ιανουάριο του 2020 έως και το πρώτο δεκάμηνο του 2022 καταγράφηκαν 746 τροχαία ατυχήματα με παρασύρσεις πεζών, εκ των οποίων τα 727 είχαν ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του πεζού και τα 19 ήταν θανατηφόρα. Αναλυτικά, το 2020 οι θανατηφόρες παρασύρσεις ήταν 9, το 2021 ήταν 4 και το πρώτο δεκάμηνο του 2022 ανέρχονται ήδη σε 6. Από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης σημειώνουν πως προτεραιότητα έχει πάντα ο πεζός, ενώ τονίζουν πως ο ΚΟΚ ισχύει και για τους πεζούς.

Το σοκαριστικό φαινόμενο που καταγράφει έξαρση στη Θεσσαλονίκη συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και κατά τον μήνα Νοέμβριο με τουλάχιστον 5 παρασύρσεις πεζών και συνολικό αριθμό τροχαίων με παρασύρσεις πεζών για την τριετία 2020 – 2021 – 2022  που φτάνει τις 751. «Το 25% περίπου των τροχαίων πανελλαδικά αφορά παρασύρσεις πεζών», αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης, εκπαιδευτής Οδικής Συμπεριφοράς και οδηγός αγώνων, ο οποίος εντοπίζει τα αίτια του φαινομένου στα υψηλά όρια ταχύτητας εντός αστικού ιστού, στη χρήση κινητών από οδηγούς και πεζούς, στην απροσεξία όσων κινούνται σε δρόμους και πεζοδρόμια, στην έλλειψη ενημέρωσης και την απουσία ελέγχου από κάμερες.

Ορια ταχύτητας

«Πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται εδώ και πολλές δεκαετίες, είναι αυτό που λέμε το “ξεπάστρεμα” μέσα στις γειτονιές, στον αστικό ιστό, έξω από το σπίτι μας, με χαμηλές ταχύτητες», εξηγεί ο Κ. Ιαβέρης και συνεχίζει: «Τα 50 χλμ. σε κατοικημένη περιοχή που ορίζει ο νομοθέτης είναι μια ταχύτητα υπερβολική. Κάποιος που οδηγεί με 50 χλμ. ό,τι και να του πεταχτεί μπροστά του δεν μπορεί να το αποφύγει.

Γι’ αυτό όλα τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές πρέπει να τείνουν στα 30 χλμ. Σε περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη εγώ θα πρότεινα ακόμα χαμηλότερα όρια, καθώς εκεί όλα τα στενά είναι κάθετοι σε κεντρικούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Επίσης, στην παραλιακή με τα διπλοπαρκαρισμένα, ένας πεζός κάνει ένα βήμα και είναι ήδη στη μέση του δρόμου. Επειτα, έχουμε και τα κινητά που παίρνουν το μυαλό όλων, είτε είναι οδηγοί είτε πεζοί. Οταν περπατάμε πρέπει να σκεφτόμαστε. Αν, για παράδειγμα, ένα ΙΧ χάσει τον έλεγχο και πέσει στο πεζοδρόμιο, ως πεζός οφείλεις να έχεις τον νου σου. Κρίνοντας από τη συμπεριφορά μας στους δρόμους, τα θλιβερά νούμερα που ακούμε είναι ελάχιστα. Χρειάζεται σωστή ενημέρωση από μικρή ηλικία και προσοχή».