Φιλόδοξα σχέδια για μια πολύ καλή θερινή σεζόν καταρτίζουν εν μέσω του χειμώνα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, με ορισμένες εξ αυτών να ρίχνουν στα νερό και νέα πλοία. Ιδιαίτερη ένταση του ανταγωνισμού αναμένεται για τη σεζόν του 2023 στις γραμμές των Δυτικών Κυκλάδων, αλλά και στις γραμμές από Κρήτη για Κυκλάδες όπου έχουν δηλωθεί και νέα ταχύπλοα.
Στις Δυτικές Κυκλάδες θα δρομολογηθούν δυο νέα συμβατικά πλοία που αποκτήθηκαν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες το τελευταίο διάστημα, και τα δυο από τη Νορβηγία. Ειδικότερα, όπως έγινε γνωστό την προηγούμενη Πέμπτη, η Aegean Sea Lines (πρώην Aegean Speed Lines) του Ομίλου Ευγενίδη αγόρασε αντί 11,25 εκατ. ευρώ το συμβατικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Rosella» από τη νορβηγική Viking Line. Το «Rosella» θα υψώσει την ελληνική σημαία και θα δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες εκεί όπου πριν είχε παρουσία ο Ομιλος Ευγενίδη με ταχύπλοα. Το «Rosella» ναυπηγήθηκε το 1980, είναι πολύ καλά συντηρημένο πλοίο και μπορεί να φιλοξενήσει 1.530 επιβάτες και να μεταφέρει 340 αυτοκίνητα. Το «Rosella» θα ανταγωνιστεί το «Διονύσιος Σολωμός» της Zante Ferries που έχει μόνιμη παρουσία στη γραμμή τα τελευταία χρόνια αλλά και ένα ακόμη συμβατικό που φέρεται να έχει αποκτήσει η SeaJets, το «Color Vicking».
Το πλοίο το απέκτησε πρόσφατα η Sea Jets και είναι συμβατικό πλοίο που εκτελούσε δρομολόγια στη Νορβηγία. Κατασκευάστηκε το 1985 και η SeaJets σχεδιάζει να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες για να καλύψει κενά που υφίστανται. Το πλοίο έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα και μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητα 19,5 κόμβων. Φιλοξενεί 1.720 επιβάτες και μπορεί να μεταφέρει 170 ΙΧ.
Παράλληλα στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων κατά τους θερινούς μήνες θα δρομολογηθούν και ταχύπλοα, όπως κάθε χρόνο.
ΣTHN KΡHTH. Μια ακόμη σκληρή ναυμαχία αναμένεται στη γραμμή Κρήτη – Κυκλάδες που επεκτείνεται μέχρι τον Πειραιά. Ειδικότερα η Fast Ferries θα δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο «Thunder» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.
Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος -Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Την ημέρα που το «Santorini Palace» θα «ανεβαίνει» από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά, το «Thunder» θα «κατεβαίνει» από Πειραιά προς Ηράκλειο και το αντίστροφο.
Η SeaJets, που είναι και αυτή παρούσα στη εν λόγω γραμμή τα προηγούμενα χρόνια, θα συνεχίζει με τα «Power Jet» και «Naxos Jet» ενώ προσθέτει και το «Rapidlink Jet» στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο.
Επίσης στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται από την Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου, το ταχύπλοο «Santa Irini», το οποίο όπως λέγεται δεν αποκλείεται να συνδεθεί και με άλλα γειτονικά νησιά όπως είναι η Ανάφη, Φολέγανδρος, κ.λ.π.
Το «Santa Irini» αγοράστηκε στα μέσα Μαΐου, ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε πρόσφατα την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα.
ΑΠΟ ΡΑΦΗΝΑ. Τέλος στη γραμμή της Ραφήνας θα δρομολογηθεί ένα ακόμη πλοίο που αγοράστηκε το 2022. Πρόκειται για το «Andros Queen» της Golden Star Ferries, το οποίο όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα ενταχθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023, στα απογευματινά δρομολόγια Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος. Το πλοίο αγοράστηκε στην Ιαπωνία τον Μάρτιο του 2022 και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Πέραμα.