Σε ομιχλώδες τοπίο φαίνεται ότι κινείται η υπόθεση για την κατασκευή αυτοκινήτου από την Apple, με τον τεχνολογικό κολοσσό να …κόβει τα γκάζια με ότι αφορά την παραγωγή του πολυδιαφημισμένου αυτοκινήτου της. Η μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας είχε κάνει γνωστή την πρόθεση της πριν από δύο χρόνια να εισέλθει στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις παραδοσιακές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων να αντιδρούν με αυτή την απόφαση τους αναφέροντας ότι τα αυτοκίνητα δεν είναι κινητά τηλέφωνα!
Πριν από λίγες ημέρες το Bloomberg είχε αναφέρει σε δημοσίευμα του ότι το αυτοκίνητο της Apple θα κοστίζει σχεδόν 100 χιλιάδες δολάρια ενώ αυτή τη φορά φαίνεται να κάνει «εκπτώσεις» στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης: Κοινώς το μελλοντικό της αυτοκίνητο δεν θα κινείται παντελώς αυτόνομα αλλά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης θα έχει και τιμόνι και θα είναι απαραίτητη η παρουσία του οδηγού πίσω από αυτό. Παρόλο που οι πρώτες αναφορές της Apple το ήθελαν πλήρως αυτόνομο.
Πάντως η αμερικάνικη εταιρεία δείχνει να είναι αποφασισμένη να κατασκευάσει το νέο, ηλεκτρικό της αυτοκίνητο. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ έχει τον κωδικό Titan βάζοντας νερό στο κρασί της για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης αλλά είναι πολύ πιθανόν ο οδηγός να μπορεί να παρακολουθεί ταινίες ή και να απασχολείται με video games.
Όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου της θα βασίζονται σε έναν πανίσχυρο υπολογιστή με το νέο αυτοκίνητο να προσφέρει πλειάδα εφαρμογών, συστημάτων συνδεσιμότητας κ.α ηλεκτρονικών διευκολύνσεων και επιλογών προς τον οδηγό.
Επίσης, η Apple θα κάνει χρήση αισθητήρων lidar και ραντάρ, μαζί με κάμερες. Ακόμη δεν είναι απίθανο η Apple να προσφέρει τη δυνατότητα στους μελλοντικούς κατόχους να κάνουν χρήση ενός απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου του αυτοκινήτου που θα επεμβαίνει όταν υπάρχει θέμα εκτάκτου ανάγκης. Πάντως η Apple φαίνεται ότι προχωράει μόνη της την κατασκευή του αυτοκινήτου της, αφού απέκλεισε κάθε προσπάθεια συνεργασίας με έναν παραδοσιακό κατασκευαστή – η εταιρεία τεχνολογίας είχε προσπαθήσει πριν μερικά χρόνια να βρει συμμάχους σε αυτό το πρότζεκτ της προσελκύοντας φίρμες όπως τη Nissan,τη Hyundai κ.α κάτι που τελικώς δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος!
Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία θα πρέπει να βρει προμηθευτή για την πλατφόρμα στην οποία θα πατήσει το μελλοντικό της αυτοκίνητο. Ήδη η εταιρεία απασχολεί 1.000 άτομα προσωπικό που εργάζονται για το νέο της μοντέλο, ενώ για τον σχεδιασμό του εργάζονται στελέχη που ήταν στην Porsche, την Lamborghinι και την Tesla.Επίσης ,έχει κατοχυρώσει δεκάδες πατέντες που αφορούν την κατασκευή του αυτοκινήτου της.
Ηδη η εταιρεία έχει αποκτήσει και δική της πίστα στην Αμερική στην οποία θα γίνονται οι πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου της. Το λανσάρισμα του θα ξεκινήσει από την Αμερική ενώ δεν πρόκειται να εμφανιστεί πριν από το 2026. Ο κύριος ανταγωνιστής της Apple θα είναι η Tesla η οποία όμως προσφέρει αυτοκίνητα που κοστίζουν κάτω από τα 50.000 δολάρια. Η Apple φαίνεται – προς το παρόν – ότι βάζει πολύ ψηλά τον πήχη επιθυμώντας να δημιουργήσει μια premium πολυτελή πρόταση που θα κοστίζει περίπου 100 χιλιάδες δολάρια.