Ο Ολλανδός είχε τα απαραίτητα εφόδια από την ομάδα του κρατώντας στα χέρια του ένα καλοκουρδισμένο μονοθέσιο που στόχευε μόνο νίκες.
Ο νέος πρωταθλητής στο τελευταίο και πανηγυρικό γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι έφτασε τις 15 νίκες για φέτος ( φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο να ξανά συμβεί αυτό στο μέλλον) ενώ το συγκεκριμένο επίτευγμα δεν ήταν ούτε στη σκέψη του Φερστάπεν. «Απολαμβάνω να δουλεύω με όλη την ομάδα και να είμαστε σε θέση να κάνουμε όλες αυτές τις επιτυχίες φέτος. Το ξέρω ότι θα είναι δύσκολο να το επαναλάβουμε του χρόνου, όμως αποτελεί κίνητρο για να προσπαθήσουμε να τα πάμε εξίσου καλά την επόμενη σεζόν» ανέφερε ο δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής με τη λήξη του φετινού πρωταθλήματος. Συνολικά η Red Bull συνέλεξε 759 «χρυσούς» βαθμούς, δημιουργώντας μια χαοτική διαφορά από την Ferrari που ακολούθησε με 554 βαθμούς, με την τελευταία να βλέπει κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος τη Red Bull με τα κιάλια.
Η Ferrari έδειξε φέτος ότι ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένη, έχοντας ταχύτερα μονοθέσια και πιο συμπαγή στρατηγική! Παρά τα σκαμπανεβάσματα από γκραν πρι σε γκραν πρι, το δίδυμο της, Λεκλέρ και Σάινθ έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό και οδήγησαν την ομάδα τους στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Η ομάδα του Ματία Μπινότο – με τον Ιταλό να αποτελεί πλένο παρελθόν για την κόκκινη ομάδα μετά την αποχώρηση του – έδειξε ότι εφάρμοσε έξυπνη στρατηγική, και αν η Ferrari βρέθηκε ως τα μέσα της σεζόν να διεκδικεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, το οφείλει κυρίως στο ταλέντο του Λεκλέρ.
Αδιαμφισβήτητα η κόκκινη ομάδα έκανε φέτος την υπέρβαση. Είχε την απόδοση που είχαν καιρό να δουν οι τιφόζι από την ομάδα τους όμως το πρωτάθλημα δεν πήγε στο Μαρανέλο, και η Ferrari έχει στρέψει το βλέμμα της για το απαιτητικό πρωτάθλημα του 2023.
Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον έζησε μια απογοητευτική χρονιά. Ακόμη και στον τελευταίο αγώνα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στους τελευταίους γύρους. Μια Mercedes που δεν θύμιζε σε τίποτα την ομάδα που σάρωνε τα τελευταία χρόνια όλα τα πρωταθλήματα με μια γκαζιά, και πλέον φέτος αρκέστηκε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
H πάλαι ποτέ ασταμάτητη Mercedes έφθασε στο σημείο να μαζεύει με το σταγονόμετρο τους βαθμούς, κάνοντας μια κακή εκκίνηση στο φετινό πρωτάθλημα, με την εμπειρία αλλά και η τεχνογνωσία της να έχει …στερέψει. Η ομάδα του Τότο Βολφ βάζει τις βάσεις για την επόμενη σεζόν για να μην πιαστεί και πάλι στον ύπνο. Η έκπληξη της χρονιάς ήταν ο Τζορτζ Ράσελ που είχε συνεχόμενη παρουσία στο πόντιουμ όντας ο επόμενος πρωταγωνιστής της γερμανικής ομάδας.
Η ιστορική ομάδα της McLaren έχει πολλά χρόνια να δει μια διάκριση έχοντας έναν πολύ καλό και αποδοτικό στην ομάδα της οδηγό, τον Λάντο Νόρις, που οδήγησε μαζί με τον Ντανιέλ Ρικιάρντο τα μονοθέσια της στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης.
Alpine και McLaren έδωσαν τη δική του μάχη για την τέταρτη θέση όπως η πρώτη έδειξε να έχει την τύχη με το μέρος. Στην Alpine παρόλο που ο Φερνάντο Αλόνσο διατυμπάνιζε ότι είναι έτοιμος να διεκδικήσει στα 40 του χρόνια το φετινό πρωτάθλημα, αυτό «πνίγηκε» στο επικοινωνιακό παιχνίδι του ακούραστου Ισπανού πιλότου και στην αδυναμία της ομάδα του να του παρέχει ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό.
Στην HAAS η πολυαναμενόμενη «ανάσταση» από τον μικρό Σουμάχερ έμεινε στα πιτ στοπ. Ο νεαρός πιλότος καθόλη τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς συμβιβάστηκε με τις βλάβες και τις ατυχίες, σύλλεξε ελάχιστους βαθμούς και τελικώς είδε την πόρτα της εξόδου στο τέλος της σεζόν. Ευτυχώς, η Mercedes του άνοιξε διάπλατα την πόρτα σε ρόλο δοκιμαστή…