Σε συνέντευξη του ο Κώστας Καραμανλής μιλάει για τα μεγάλα έργα υποδομής, τα έκτακτα οικονομικά μέτρα ενίσχυσης και το διακύβευμα των επερχόμενων εκλογών. Ο υπουργός προέβη σε κρίσιμες εκτιμήσεις αναφορικά με το ερώτημα των μετεκλογικών συνεργασιών, όπου τόνισε ότι ο στόχος της αυτοδυναμίας είναι απολύτως ρεαλιστικός.
«Eμείς, λοιπόν, είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό που λέμε: Έχουμε στόχο την αυτοδυναμία, πιστεύουμε ότι αυτό χρειάζεται ο τόπος και όλα δείχνουν ότι μπορούμε να το καταφέρουμε. Από την άλλη πλευρά, ο ΣΥΡΙΖΑ τι στόχο έχει; Πιστεύει ότι μπορεί να βγει πρώτος και αυτοδύναμος; Πιστεύω όχι, άλλωστε δεν το έχει πει ποτέ. Θέλει να φτιάξει «προοδευτική διακυβέρνηση», λέει, αλλά με ποιους;», ανέφερε ο Καραμανλής.
«Αν το ομολογήσουν θα χάσουν τους περισσότερους ψηφοφόρους τους»
«Με τον Βαρουφάκη, αλλά ντρέπεται να το πει… Γιατί άραγε; Και με τον κ. Ανδρουλάκη, ο οποίος με τη σειρά του -προσέξτε- επίσης ντρέπεται να πει ξεκάθαρα ότι θα ήθελε να συνεργαστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και λέει μισόλογα, τα οποία όμως αυτό δείχνουν.
Γιατί, λοιπόν, στο ΠΑΣΟΚ αντιδρούν στο χαρακτηρισμό «σοσιαλ-Καμμένος»; Επειδή καταλαβαίνουν ότι αν το ομολογήσουν θα χάσουν τους περισσότερους ψηφοφόρους τους, που δεν θέλουν να ζήσουν δεύτερη κυβέρνηση Τσίπρα;».
«Το Market Pass δεν λύνει το διεθνές πρόβλημα της ακρίβειας»
Αναφορικά δε, με τη χορήγηση επιδομάτων και δη το market pass ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ χτυπούσε αλύπητα τη μεσαία τάξη για να δώσει επιδόματα με μικροκομματικά κριτήρια σε όσους θεωρούσε πελατεία του. Ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη δημιουργεί ανάπτυξη και μοιράζει το μέρισμά της στους πολλούς για να αντιμετωπίσουν άλλη μία εξωγενή κρίση. Στηρίζουμε τους πολίτες και την κοινωνία, τώρα στα δύσκολα.
Και το κάνουμε με αρχές. Πρώτον, χωρίς ιδεοληψίες. Προφανώς δεν θέλουμε την υπερβολή, αλλά σε μια έκτακτη κατάσταση θα δώσουμε και το επίδομα για να ανακουφίσει. Δεύτερον, με κοινωνική δικαιοσύνη. Θέλουμε να τους στηρίξουμε όλους και περισσότερο όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Στοχευμένα. Και τρίτον, με απαράβατο όρο να διατηρηθεί η δημοσιονομική ισορροπία. Με αυτά εμείς δεν παίζουμε».
Επεσήμανε δε, ότι «το Market Pass δεν λύνει το διεθνές πρόβλημα της ακρίβειας. Αποτελεί όμως ένα ακόμη μέτρο ενίσχυσης της κοινωνίας, μαζί με το «καλάθι του νοικοκυριού» και τη γενναία στήριξη για το ρεύμα και τη θέρμανση, η οποία θα συνεχιστεί -και είναι ευχής έργον ότι επιτέλους η Ευρώπη πήρε σοβαρές αποφάσεις για το πλαφόν στο φυσικό αέριο. Οι πολίτες τα ξέρουν όλα αυτά, βλέπουν ότι η κυβέρνηση κάνει ό,τι είναι δυνατόν για την αντιμετώπιση της διεθνούς κρίσης και αντιλαμβάνονται ότι η Νέα Δημοκρατία είναι συνεπής με τον ιστορικό της ρόλο. Είναι η πραγματικά λαϊκή παράταξη στον τόπο μας».
«Τόσο πολλά έργα, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα»
Σχετικά με τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται και υλοποιούνται από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Ένα πρόγραμμα πραγματικά τεράστιο για τα οικονομικά μεγέθη της χώρας μας, που όταν το ανακοινώσαμε πρώτη φορά μπορεί σε κάποιους να φάνηκε υπερβολικά φιλόδοξο.
Όμως, κοιτάξτε πού βρισκόμαστε σήμερα. Καταφέραμε μέσα σε 3,5 χρόνια να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. Και από αυτά, να συμβασιοποιήσουμε -δηλαδή να υλοποιούνται ήδη- έργα σχεδόν 5 δισ. ευρώ. Δεν θα συγκρίνω με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ, που σε 4,5 χρόνια συμβασιοποιήθηκαν έργα 800 εκατομμυρίων, απλώς θα σας πω ότι τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τόσο πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν. Ποτέ!».
«Ο χρόνος κατασκευής του έργου είναι τα 8 έτη»
Ειδικότερα αναφέρθηκε στην πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για το flyover στη Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση από το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και συμπλήρωσε ότι «ξεκινάμε νέα έργα σε όλη τη χώρα. Τις επόμενες εβδομάδες προχωράμε στη δημοπράτηση του Ιωάννινα – Κακαβιά, της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω και της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον. Ενώ υπογράφουμε συμβάσεις για το Μπράλος – Άμφισσα και την Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών».
Από την συζήτηση δεν έλλειψε το ζήτημα της γραμμής του 4 Μετρό, όπου ο υπουργός δήλωσε ότι ο χρόνος κατασκευής του έργου είναι τα 8 έτη, ενώ για την δημιουργία σταθμού του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων σημείωσε ότι «άλλο οι θορυβώδεις μειοψηφίες, που συχνά έρχονται κι από τα προάστια, κι άλλο οι κάτοικοι των Εξαρχείων, που οι περισσότεροι φυσικά και θέλουν το Μετρό».
Παράλληλα, σε μια συνθήκη συνολικής αύξησης του κόστους ζωής, τοποθετήκε επί του ενδεχομένου αύξησης του κόστους των διοδίων ξεκαθαρίζοντας πως «δεν θέλουμε αυξήσεις στα διόδια. Αντιθέτως, είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για να εφαρμοστεί η αναλογική χρέωση σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, το συντομότερο δυνατό. Δεν είναι εύκολο τεχνικά να γίνει, αλλά θα γίνει. Όπως ξέρετε, εφαρμόζεται ήδη στην Ολυμπία Οδό».
«Είναι καιρός πια η Τουρκία να λογικευτεί»
Σε ερώτηση αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως η Ελλάδα θα πρέπει πάντα να κρατάει ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τίθενται υπό συζήτηση θέματα εθνικής κυριαρχίας.
«Βέβαια, δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι η τουρκική πλευρά έχει ουσιαστική διάθεση αποκλιμάκωσης. Δεν εξηγώ τη συμπεριφορά της Άγκυρας μόνο ως απότοκο της προεκλογικής της περιόδου, αλλά και ως βαθύτερη στρατηγική επιδίωξη ηγεμονίας στην περιοχή.
Αυτές οι αυτοκρατορικές φαντασιώσεις και οι αδιανόητες αναθεωρητικές φιλοδοξίες της Τουρκίας, όμως, βρίσκουν ισχυρή απάντηση από την Ελλάδα και από την Ευρώπη συνολικά. Η πατρίδα μας είναι πάνοπλη. Έχουμε τις πιο ισχυρές συμμαχίες, το Διεθνές Δίκαιο με το μέρος μας και την αναγκαία αποτρεπτική ισχύ για να το υπερασπιστούμε. Άρα, είναι καιρός πια η Τουρκία να καταλάβει ότι με το «λέγε- λέγε» δεν πετυχαίνει τίποτα και να λογικευτεί για να έχουμε μια ήρεμη γειτονία» συμπλήρωσε.