Σε κρίσιμη κατάσταση συνεχίζουν να νοσηλεύονται δύο Έλληνες που επέβαιναν στο τουριστικό λεωφορείο, που ενεπλάκη σε τροχαίο δυστύχημα στη Ρουμανία. Την ίδια στιγμή, άλλα οκτώ άτομα βρίσκονται σε τρία νοσοκομεία του Βουκουρεστίου και πέντε άνθρωποι έχουν λάβει εξιτήριο και επιστρέφουν στη χώρα μας.
Οι ρουμανικές Αρχές εξετάζουν τα αίτια του τροχαίου δυστυχήματος, το οποίο κόστισε τη ζωή σ’ έναν άνδρα από τη Λάρισα. Αυτό που έχει μπει στο μικροσκόπιο των ερευνών είναι το GPS του λεωφορείου και η ρύθμιση που ενδέχεται να επέλεξε ο οδηγός.
«Οι Αρχές είπαν ψέματα» για το θανατηφόρο τροχαίο με τους Έλληνες στη Ρουμανία
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο οδηγός του οχήματος ίσως να επέλεξε ρύθμιση στο GPS για κίνηση για αυτοκίνητο και όχι για λεωφορείο, επομένως – κατά πάσα πιθανότητα – και να ακολουθούσε διαφορετική διαδρομή, που είχε προορισμό το Παλάτι του Κοινοβουλίου.
Τι λέει ο δικηγόρος του
Ο Αλέξανδρος Ματθαίου, δικηγόρος του οδηγού, επισημαίνει πάντως πως δεν γνωρίζει τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια για το GPS. «Με το GPS τελευταία στιγμή έπρεπε να διαλέξει προς τα πού θα πάει και διάλεξε σε δευτερόλεπτα το τούνελ. Είχε και την άλλη γραμμή στα δεξιά του τούνελ αλλά ο άνθρωπος σκέφτηκε πώς να κινηθεί. Μετά που έγινε η τραγωδία μου είπε ‘εγώ δεν μπόρεσα να δω τις πινακίδες γιατί είχε κίνηση. Έριξα μια ματιά να δω πριν το τούνελ, αλλά δεν μπόρεσα’».
Ο δικηγόρος τόνισε πως ο οδηγός δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και ότι υπήρχε μια πινακίδα που δεν μπόρεσε να δει του έκρυβε την ορατότητα ένα λεωφορείο.
«Οι ευθύνες είναι αλλού. Το τούνελ αυτό το κάνανε ανακαίνιση όλο το καλοκαίρι και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα είχαμε 6-7 ατυχήματα και παλιά στο τούνελ αυτό περνούσαν και φορτηγά και λεωφορεία χωρίς προβλήματα. Δεν συμφωνώ με το σύστημα αυτό, αυτό τον περιοριστή. Είναι πολύ βαρύς. Αν ήταν πιο ανάλαφρη η κατασκευή δεν θα δημιουργούνταν αυτό το πρόβλημα. Ο άνθρωπος λέει ‘εγώ έκανα ό,τι μπορούσα για να αποφύγω να μην γίνει. Φρενάρισα άμεσα’» σημειώνει ο κ. Ματθαίου.
Σε κατάσταση – σοκ
Ο οδηγός, σύμφωνα με πληροφορίες από τα ρουμανικά ΜΜΕ, παραμένει σε κατάσταση σοκ.
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία, φαίνεται πως αποφάσισε την τελευταία στιγμή να αλλάξει πορεία για να περάσει κάτω από την γέφυρα, μην έχοντας δει, ωστόσο, τις προειδοποιητικές σημάνσεις για το όριο ύψους των οχημάτων.
«Θα ήθελα να τους πω ένα συγγνώμη, δυστυχώς ήμουν στο τιμόνι, δεν μπορούσα να προβλέψω αυτή την καταστροφή. Τελευταία στιγμή αποφάσισα να περάσω κάτω από την γέφυρα, μόλις είδα την σήμανση φρέναρα αμέσως αλλά δεν πρόλαβα, σε ένα δευτερόλεπτο έγιναν όλα» δήλωσε ο οδηγός στις ρουμανικές αρχές.
Για την άσχημη ψυχολογική κατάσταση του οδηγού του λεωφορείου μίλησε ο συνήγορός του. «Δεν ήταν κουρασμένος τον συνάντησα χθες το βράδυ στην αστυνομία. Ήταν εντάξει. Δεν ήταν καλά ψυχολογικά ο άνθρωπος (…) ήταν χάλια, δεν έφαγε. Λεπτούλης. Ένας απλός άνθρωπος είναι» είπε στον ΣΚΑΪ ο κ. Ματθαίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά το λεωφορείο χτύπησε με την κεραία στη μεταλλική μπάρα, ο οδηγός φρενάρισε δυνατά, το όχημα συνέχισε να προχωρά για δύο μέτρα με αποτέλεσμα να χτυπήσει το κλιματιστικό και η οροφή να καταρρεύσει.
Ο συνήγορος του οδηγού ανέφερε πως εάν το υλικό ήταν ελαφρύ και ανασηκωνόταν με το πρώτο άγγιγμα, σήμερα δε θα μιλούσαμε για την τραγωδία που συνέβη. Αντίθετα, πρόσθεσε, κατέρρευσε και προκάλεσε τον θάνατο ενός ανθρώπου.
Ο κ. Ματθαίου πρόσθεσε πως πρόκειται για έναν ήρεμο άνθρωπο που δεν τρέχει στο δρόμο κάτι που επιβεβαιώνει ο ιδιοκτήτης της εταιρίας μεταφορών.
Ο ίδιος ο δικηγόρος δήλωσε πως πήρε πάνω του την ευθύνη πως ο οδηγός θα δώσει το παρών όσες φορές κληθεί από τις ρουμανικές αρχές και δόθηκε το πράσινο φως να οδηγήσει πίσω στην Ελλάδα.
Κατασκευαστικές αστοχίες
Την ίδια στιγμή, πάντως, οι Αρχές της χώρας ερευνούν και ενδεχόμενες κατασκευαστικές αστοχίες στο σημείο όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, μιας και κατά το παρελθόν υπήρξαν κι άλλα σοβαρά τροχαία.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΤ, οι εργασίες ανακατασκευής του τούνελ ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο αλλά η άσφαλτος στρώθηκε αμέσως μετά, και ενδεχομένως να μειώθηκε το ύψος για τα διερχόμενα οχήματα και για το λόγο αυτό τοποθετήθηκαν οι συγκεκριμένες μεταλλικές μπάρες με το όριο ύψους.