H νεοσύστατη ομάδα έχει ήδη θέσει υποψηφιότητα με αρωγό την την Cadillac που θα στηρίξει οικονομικά την μεγαλεπήβολη προσπάθεια του. Το άνοιγμα εισόδου σε νέες ομάδες αποτελεί το μεγάλο όνειρο του αυταρχικού προέδρου της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, ο οποίος φαίνεται να βρίσκεται αντιμέτωπος με αρκετές φωνές αντιλογίας που δεν καλοβλέπουν την κίνηση αυτή. Ηδη οι πρώτες αντιδράσεις χτυπάνε την πόρτα του προέδρου της FIA , o οποίος δηλώνει έκπληκτος από την “ανεπιθύμητη αντίδραση” ορισμένων πλευρών σχετικά με τα σχέδια που έχουν οι Andretti – Cadillac.
Ο Σουλαγέμ ανέφερε ότι δεν αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις τονίζοντας ότι: «Θα πρέπει να ενισχύουμε τις μελλοντικές συμμετοχές στη F1 από νέους κατασκευαστές όπως η GM και έμπειρους αγωνιζόμενους όπως ο Andretti και άλλους. Το ενδιαφέρον των ομάδων για αναπτυσσόμενες αγορές προσθέτει διαφορετικότητα και διευρύνει την απήχηση της F1.»
Επειγόντως δίαιτα στα μονοθέσια
Αυτή την περίοδο ξένα δημοσιεύματα φανερώνουν αρκετές σημαντικές πληροφορίες για τα νέα μονοθέσια. Η Ferrari θα βελτιώσει το περσινό μονοθέσιο σε θέματα αεροδυναμικής, θα φέρει νέο κιβώτιο με στόχο η ιταλική ομάδα να κερδίσει τα χαμένα δευτερόλεπτα που της στέρησαν πέρσι τον πολυπόθητο τίτλο τον οποίο ευελπιστεί να προσεγγίσει φέτος. Σε κάθε περίπτωση το νέο μονοθέσιο της Scuderia Ferrari του 2023 αναμένεται να έχει μία πιο ισχυρή και παράλληλα πιο αξιόπιστη μονάδα ισχύος.
Στο αντίπαλο στρατόπεδο η πρωταθλήτρια Red Bull, η Ολλανδική φίρμα εργάζεται πυρετωδώς σε ένα μονοθέσιο που θα είναι λίγο πιο ελαφρύ κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και ο Μαξ Φερστάπεν σε πρόσφατη συνέντευξη του. Και όπως φαίνεται το βάρος των μονοθεσίων μπαίνει και στο στόχαστρο των άλλων οδηγών όπως του Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) ο οποίος δηλώνει ότι το υπέρβαρο στα μονοθέσια ( το 2022 το βάρος τους άγγιζε τα 798 κιλά, το βαρύτερο στην ιστορία του θεσμού) αποτέλεσε αιτία παραπόνων των οδηγών για …δύστροπους χειρισμούς στις στροφές ενώ ο βρετανός πιλότος επεσήμανε ότι είναι θέμα ασφάλειας η επιπλέον προσθήκη κιλών ( πριν δέκα χρόνια τα μονοθέσια ζύγιζαν 650 κιλά). Στο παρελθόν ο Χάμιλτον είχε σχολιάσει αρνητικά τα περιττά κιλά αναφέροντας ότι πλέον οι οδηγοί της F1 καλούνται να οδηγήσουν …νταλίκες με 300χλμ/ώρα.
Τα φώτα της δημοσιότητα πέφτουν και στο νέο μονοθέσιο της Mercedes, όντας η εταιρεία που μονοπωλούσε τα πρωταθλήματα, τα τελευταία δύο χρόνια δείχνει να έχει αποσυντονιστεί στον τομέα των επιδόσεων και της στρατηγικής. Τα κεφάλια μέσα και για την γερμανική ομάδα, που εργάζεται στην απόδοση του νέου κινητήρα. Η Mercedes έχει ήδη δηλώσει ότι γνωρίζει τα ελαττώματα του μονοθεσίου και εργάζεται στην τελειοποίηση του. Το αφεντικό της ομάδας ο Τότο Βολφ αναφέρει ότι το νέο μονοθέσιο το W14 δεν θα κληρονομήσει τις κακές συνήθειες και τις ιδιοτροπίες της προγενέστερης W13.
Σε λιγότερο από δύο μήνες τα μονοθέσια θα τεθούν στην γραμμή της εκκίνησης με τη Red Bull να επιθυμεί να κατακτήσει έναν ακόμη τίτλο και τη Mercedes να διατυμπανίζει ότι τα μονοθέσια της θα κρύβουν εκπλήξεις. Σε λίγο διάστημα τα θα φουντώσουν και πάλι τα σενάρια για το πότε θα …συνταξιοδοτηθεί ο Λιούις Χάμιλτον ο οποίος πριν λίγες ημέρες έκλεισε τα 38 του χρόνια.
Πάντως, οι νέοι κανονισμοί δεν δίνουν περιθώρια βελτίωσης στην απόδοση των κινητήρων – Οι μεγαλύτερες αλλαγές θα συμβούν το 2026, που η Formula1 θα αλλάξει παντελώς.