Η επί μακρόν έλλειψη εργατικού δυναμικού στο λιανεμπόριο τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, φαίνεται να τελειώνει, όπως προκύπτει από έρευνα της Deloitte, στην οποία αναφέρεται το Bloomberg.
Περισσότερα από τα μισά στελέχη επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη σχετική δημοσκόπηση δήλωσαν πως το φαινόμενο της έλλειψης εργατικού δυναμικού τείνει να εκλείψει μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ενώ ήδη έχει επιλυθεί εν μέρει.
ΔΝΤ: Το 2023 μπορεί να σημαδευτεί από κοινωνικές εντάσεις
Τα συμπεράσματα
Περίπου 7 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν προτίθενται να αυξήσουν τους ρυθμούς προσλήψεων προσωπικού, αντίθετα μπορεί και να τους περιορίσουν, ενώ 1 στους 4 σχεδιάζει απολύσεις.
Οι εκτιμήσεις για επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών είναι ένας ακόμη παράγοντας που οδηγεί τις επιχειρήσεις σε επανεξέταση του αριθμού των εργαζομένων τους.
Το στίγμα, άλλωστε έδωσαν με ηχηρό τρόπο οι μαζικές απολύσεις στους κλάδους της τεχνολογίας και των οικονομικών.
Οι επιχειρήσεις σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας επεδίωξαν την αύξηση του προσωπικού τους για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση που παρατηρήθηκε με το ξέσπασμα της πανδημίας. Ωστόσο, πλέον, αφενός ο πληθωρισμός έχει περιορίσει τις δαπάνες των καταναλωτών, αφετέρου η άρση των περιορισμών για τον κοροναϊό άλλαξε και πάλι τις καταναλωτικές συνήθειες.
Και νέες ανατιμήσεις
Την ίδια στιγμή, ενώ ο πληθωρισμός φαίνεται μεν να υποχωρεί, παραμένει, όμως, η κύρια ανησυχία των στελεχών, με το 80% εξ αυτών να λέει ότι η εταιρεία του θα προχωρήσει σε νέες ανατιμήσεις. Μόνο το 48%, ωστόσο, δηλώνει ότι μπορεί να το κάνει χωρίς να επηρεάσει τη ζήτηση.
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο εύρημα της ίδιας έρευνας είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες είπαν πως κάνουν πιο σύντομες τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, πράγμα το οποίο σε πολλές περιπτώσεις σημαίνει μετατόπιση της παραγωγής από την Ασία, προκειμένου να αποφύγουν τα εμπόδια των τελευταίων ετών.
Στην έρευνα συμμετείχαν 150 στελέχη από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο στους κλάδους τροφίμων και ποτών, ειδών οικιακής χρήσης, προσωπικής φροντίδας και ένδυσης. Οι περισσότερες από τις εταιρείες είναι πολυεθνικές και η καθεμία έχει περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα.
Πηγή: ot.gr