Οι εξελίξεις μοιάζουν να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι κάτι που δεν μπόρεσαν, εδώ και τέσσερις δεκαετίες, να πετύχουν αλλεπάλληλες αστυνομικές και δημοσιογραφικές έρευνες, βιβλία, επιστολές και εκκλήσεις προς τους αρμοδίους, γίνεται πλέον κατορθωτό με τη βοήθεια της τηλεόρασης.
Και πιο συγκεκριμένα, της συνδρομητικής πλατφόρμας Netflix, στην οποία από τον περασμένο Οκτώβριο άρχισε να προβάλλεται η δραματική σειρά με τίτλο «Το κορίτσι του Βατικανού», η οποία αφορά την εξαφάνιση, στις 22 Ιουνίου 1983, της 15χρονης κόρης ενός υπαλλήλου της Αγίας Εδρας, της Εμανουέλα Ορλάντι, η οποία επέστρεφε σπίτι της από μάθημα μουσικής.
Αυτή ακριβώς η σειρά και η δημοσιότητα που έδωσε εκ νέου στην – άλυτη μέχρι σήμερα – υπόθεση θεωρούνται από πολλούς και η πραγματική αιτία για την απόφαση που έλαβε ο αρχεισαγγελέας του Βατικανού Αλεσάντρο Ντίντι να ανοίξει πάλι τον φάκελο της εξαφάνισης Ορλάντι.
Κάτι που έγινε, μάλιστα, μόλις δέκα ημέρες μετά τον θάνατο του προηγούμενου Πάπα, του Βενέδικτου ΙΣΤ’, με το πράσινο φως του νυν ποντίφικα Φραγκίσκου, δίνοντας την ευκαιρία σε κάποιους να προσθέσουν και νέες θεωρίες συνωμοσίας.
Οχι, βεβαίως, ότι αυτές ήταν λίγες μέχρι σήμερα. Εξάλλου, όπως σημειώνει και η ισπανική εφημερίδα «Εl Pais», η Ιταλία υπήρξε στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου ένα θέατρο στο οποίο «ανέβαιναν» σενάρια με πρωταγωνιστές μυστικές υπηρεσίες, τη Μαφία, το Βατικανό, τη Σοβιετική Ενωση, τρομοκρατικές οργανώσεις, μασονικές στοές και πολλούς άλλους.
Ειδικά δε η τύχη της κοπέλας μετά τη μυστηριώδη εξαφάνισή της, σύμφωνα με τους «New York Times», συνδέθηκε κατά καιρούς με τη σικελική Μαφία, με πράκτορες της Βουλγαρίας, με μια διαβόητη εγκληματική συμμορία της Ρώμης, με την απόπειρα δολοφονίας εις βάρος του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄, αλλά και με έναν αρχιεπίσκοπο ο οποίος αργότερα αποδείχθηκε μπλεγμένος σε ένα μεγάλο σκάνδαλο με την τράπεζα του Βατικανού.
Καχυποψία της οικογένειας
«Οφείλετε να μας εξηγήσετε τον λόγο για τον οποίο η υπόθεση ανοίγει πάλι τώρα», δήλωσε εμφανώς καχύποπτη, την περασμένη Τρίτη 10 Ιανουαρίου, η δικηγόρος της οικογένειας Ορλάντι, Λάουρα Σγκρο.
«Ελπίζουμε ότι οι προθέσεις του εισαγγελέα είναι πραγματικές και ότι θα φτάσουμε κάπου σύντομα», πρόσθεσε. Υπενθυμίζεται ότι η δικηγόρος είχε καταθέσει το προηγούμενο επίσημο αίτημά της σε σχέση με την υπόθεση το 2019, χωρίς αντίκρισμα, ενώ στα τέλη του 2021 είχε απευθύνει προσωπική επιστολή προς τον νυν ποντίφικα, στην οποία έκανε λόγο για νέα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της η οικογένεια και ήθελε να μοιραστεί μαζί του.
Η ίδια ανέφερε, επίσης, ότι είχε επιχειρήσει να απευθυνθεί και προσωπικά στον Ντίντι πέρυσι, χωρίς αποτέλεσμα – κάτι που φαίνεται πως άλλαξε από τη στιγμή που ο τελευταίος ανέλαβε τη θέση του γενικού εισαγγελέα της Αγίας Εδρας πριν από μόλις τρεις μήνες. Τι άλλαξε, λοιπόν;
«Ηταν η πρώτη φορά που η ιστορία αυτή έγινε γνωστή παγκοσμίως, με ενιαίο τρόπο», είπε η Τσιάρα Μεσινέο, παραγωγός της σειράς στο Netflix, τονίζοντας πως οι χρήστες της πλατφόρμας βίωσαν «την ιστορία μιας οικογένειας η οποία έχασε μια κόρη και μια αδελφή, η οποία αποτελεί ταυτόχρονα την ιστορία ενός μικρού πιονιού» που βρέθηκε μπλεγμένο σε μια παγκόσμια σκακιέρα. Αφήνοντας, προφανώς, να εννοηθεί πως κάτι πολύ μεγάλο παίχθηκε (και παίζεται;) στην εξαφάνιση της Ορλάντι.