Ζούμε σε έναν κόσμο που δεν ενθαρρύνει απλώς την υπερβολική ομιλία, αλλά πρακτικά την απαιτεί, όπου η επιτυχία μετριέται από το πόση προσοχή μπορούμε να προσελκύσουμε: να αποκτήσουμε ένα εκατομμύριο οπαδούς στο Twitter, να γίνουμε influencer στο Instagram, να φτιάξουμε ένα viral βίντεο, να δώσουμε μια ομιλία TED, γράφει το περιοδικό TIME, που κυκλοφορεί με ένα δυνατό εξώφυλλο.
Και προσθέτει χαρακτηριστικά: «Κατακλυζόμαστε από το YouTube, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις εφαρμογές συνομιλίας, την καλωδιακή τηλεόραση. Γνωρίζατε ότι υπάρχουν περισσότερα από δύο εκατομμύρια podcasts, τα οποία έχουν παράγει 48 εκατομμύρια επεισόδια;
»Τουιτάρουμε για χάρη… του να τουιτάρουμε, μιλάμε για χάρη της ομιλίας.
»Ωστόσο, πολλοί από τους πιο ισχυρούς και επιτυχημένους ανθρώπους κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Αντί να επιδιώκουν την προσοχή, συγκρατούνται.
»Όταν μιλούν, είναι προσεκτικοί με το τι λένε».
Οι πολυλογάδες της καθημερινότητάς μας
Ο κόσμος είναι γεμάτος από πολυλογάδες. Τους συναντάς συνέχεια, σημειώνει το TIME στο άρθρο του.
Είναι εκείνος ο μπελάς στο γραφείο, που καταστρέφει κάθε Δευτέρα με το να διηγείται κάθε ασήμαντο πράγμα που έκανε το Σαββατοκύριακο.
Είναι εκείνος ο βλάκας, που μιλάει πάνω από όλους τους άλλους σε ένα δείπνο, ενώ οι υπόλοιποι φαντασιώνονται ότι θα βάλουν κώνειο στο πινό νουάρ του.
Είναι ο γείτονας, που έρχεται απρόσκλητος και περνάει μια ώρα λέγοντάς σας ιστορίες που έχετε ήδη ακούσει, ο αλαζόνας ξερόλας που διακόπτει τους συναδέλφους του στις συσκέψεις, ο διευθύνων σύμβουλος του οποίου το απερίσκεπτο tweet τον βάζει στη θέση του κατηγορούμενου για επενδυτική απάτη.
«Και μην αρχίσω να μιλάω για τον Βρετανό πρίγκιπα, που χρησιμοποιεί αδιάκοπα τον Τύπο για να διαδώσει το μήνυμά του… επικρίνοντας τον Τύπο!», προσθέτει χαρακτηριστικά το περιοδικό TIME.
Για να είμαστε ειλικρινείς, καταλήγει, είναι και οι περισσότεροι από εμάς.
Μιλάμε για να μιλάμε
Δεν είναι αποκλειστικά δικό μας λάθος. Ζούμε σε έναν κόσμο που όχι μόνο ενθαρρύνει την υπερβολική ομιλία, αλλά πρακτικά την απαιτεί, όπου η επιτυχία μετριέται από το πόση προσοχή μπορούμε να προσελκύσουμε: να αποκτήσουμε ένα εκατομμύριο οπαδούς στο Twitter, να γίνουμε influencer στο Instagram, να κάνουμε ένα viral βίντεο, να δώσουμε μια ομιλία TED.
Κατακλυζόμαστε από το YouTube, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις εφαρμογές συνομιλίας, τις υπηρεσίες streaming.
Γνωρίζατε ότι υπάρχουν περισσότερα από 2 εκατομμύρια podcasts, τα οποία έχουν παράγει 48 εκατομμύρια επεισόδια; Ή ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται περισσότερες από 3.000 εκδηλώσεις TEDx, με έως και 20 επίδοξους Malcolm Gladwells να συμμετέχουν σε κάθε μία;
Ή ότι οι Αμερικανοί παρακολουθούν περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο συσκέψεις το χρόνο, αλλά πιστεύουν ότι οι μισές από αυτές είναι απόλυτη σπατάλη χρόνου;
Τουιτάρουμε για να τουιτάρουμε, μιλάμε για να μιλάμε.
Θέλετε να πετύχετε; Μάθετε πώς να το… βουλώνετε
Ωστόσο, πολλοί από τους πιο ισχυρούς και επιτυχημένους ανθρώπους κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Αντί να επιδιώκουν την προσοχή, συγκρατούνται. Όταν μιλούν, είναι προσεκτικοί με το τι λένε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Tim Cook, αφήνει αμήχανες παύσεις κατά τη διάρκεια των συνομιλιών του.
Για τέσσερις δεκαετίες, ο Τζο Μπάιντεν ήταν ο βασιλιάς της γκάφας, αλλά το 2020 βρήκε την πειθαρχία της προεκλογικής εκστρατείας, με το να κρατάει τη φωνή του χαμηλά και τις απαντήσεις του σύντομες, να κάνει παύσεις πριν μιλήσει και να δίνει βαρετές απαντήσεις – τώρα είναι πρόεδρος.
Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ήταν ένας εσωστρεφής άνθρωπος που αγαπούσε τη μοναξιά.
Η αείμνηστη Ρουθ Μπάντερ Γκίνσμπεργκ επέλεγε τα λόγια της τόσο προσεκτικά και έκανε τόσο οδυνηρά μεγάλες παύσεις, που οι υπάλληλοί της ανέπτυξαν μια συνήθεια την οποία ονόμασαν «ο κανόνας των δύο Μισισίπη»: τελειώστε αυτό που λέτε και στη συνέχεια μετρήστε «ένα Μισισίοπη… δύο Μισισίπη», πριν ξαναμιλήσετε.
Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα διοριστούν στο Ανώτατο Δικαστήριο, ούτε θα γίνουν δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας, αλλά μπορούμε να επικρατήσουμε στις δικές μας καθημερινές μάχες.
Αγοράζετε ένα νέο αυτοκίνητο ή σπίτι; Ελπίζετε να ανεβείτε στην ιεραρχία της δουλειάς σας; Προσπαθείτε να κερδίσετε φίλους και να επηρεάσετε ανθρώπους; Μάθετε πώς να το βουλώνετε!