Φόρους και πρόστιμα χιλιάδων ευρώ γλίτωσαν τρεις στους δέκα φορολογούμενους οι οποίοι αναζητώντας το δίκιο τους προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ στο διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022. Οι φορολογούμενοι δικαιώθηκαν καθώς η ΔΕΔ, αφού εξέτασε τις υποθέσεις, ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις. Στο 11μηνο του 2022 η ΔΕΔ ασχολήθηκε με 6.816 προσφυγές. Εκανε δεκτές εν μέρει ή εν όλω 1.855 προσφυγές, απέρριψε 4.366, ενώ 577 προσφυγές δεν πρόλαβε να τις ελέγξει εντός της προβλεπόμενης από τον νόμο προθεσμία και σιωπηρώς απορρίφθηκαν. Για 18 υποθέσεις δηλώθηκε παραίτηση και μπήκαν στο αρχείο ενώ σε εκκρεμότητα έμειναν 3.903 προσφυγές.
Η ΔΕΔ από το 2013 που άρχισε να λειτουργεί μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο έχει δεχθεί πάνω από 80.000 προσφυγές από φορολογουμένους και επιχειρήσεις που αμφισβητούν αποφάσεις που έχουν υποβληθεί από τον φοροεισπρακτικό και φοροελεγκτικό μηχανισμό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, από τις 81.2480 υποθέσεις που παρεπέμφθηκαν στη ΔΕΔ εξετάστηκαν οι 77.345 κατά την περίοδο 2013-2022 (έως και τον Νοέμβριο), εκ των οποίων 30.448 έχουν οδηγηθεί στα διοικητικά δικαστήρια.
Οι φορολογούμενοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσφύγουν κατά της Εφορίας με λίγα μόνο κλικ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Η ηλεκτρονική υποβολή των προσφυγών γίνεται με τη χρήση προσωπικών κωδικών πρόσβασης του Taxisnet και από την 1η Φεβρουαρίου 2023 είναι υποχρεωτική.
Σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς, η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική Αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.