Την ώρα που το ντίζελ …καταδικάζεται από τις νέες αυστηρές αντιρρυπαντικές νόρμες, η αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να ποντάρουν στις πετρελαιοκίνητες προτάσεις όντας η πιο ορθολογική λύση για τα μεγάλα πολυτελή SUV. Στην περίπτωση της Mercedes-Benz GLE 300d το ντίζελ μοιάζει να έχει ασυναγώνιστα χαρακτηριστικά στον τομέα των επιδόσεων, της οικονομίας με την αυτονομία να μοιάζει ακόμη με όνειρο θερινής νυκτός για τις αντίστοιχες ηλεκτρικές προτάσεις. Το πολυτελές μοντέλο – που αγγίζει σε μήκος τα 5 μέτρα – δεν κρύβει τις επιβλητικές του διαστάσεις με την γνώριμη σχεδιαστική φιλοσοφία του, που κερδίζει τις εντυπώσεις στο πέρασμα του. Είναι τετρακίνητο, φέροντας το τελευταίο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης που ανεβάζουν τον πήχη στην ενεργητική ασφάλεια και έναν μακροσκελή πίνακα εξοπλισμού που επιβάλει το «πρωτόκολλο» της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Η δοκιμή με το νέο μοντέλο εστιάστηκε στην προσθήκη του ηλεκτρικού συστήματος 48V και μια γεννήτρια-εναλλάκτη, που παρεμβαίνει κατά την εκκίνηση και τη λειτουργία του start/stop για καλύτερη λειτουργία και μέγιστη ταχύτητα προσθέτοντας άλλους 20 ίππους στην ισχύ του δίλιτρου ντίζελ κινητήρα των 272 ίππων.
Το μεγάλο ατού στην συγκεκριμένη μηχανολογική «μαγιά» της Mercedes-Benz ότι με το στάνταρ αυτόματο 9G-TRONIC το υβριδικό σύστημα παρέχει τη δυνατότητα όταν …λασκάρεις το πόδι από το γκάζι ο κινητήρας να απενεργοποιείται και να απομειώνει την μέση κατανάλωση καυσίμου. Και σε αριθμούς η νέα υβριδική προσθήκη φανερώνεται στο σύγχρονο ταμπλό όπου τα 7 λίτρα/100χλμ είναι εφικτά στο ταξίδι.
Η νέα υβριδική πετρελαιοκίνητη πρόταση συνδυάζεται με ένα άρτιο τεχνολογικά μοντέλο όπου το widescreen cockpit παρέχει το νέο ψηφιοποιημένο περιβάλλον που αποτελείται από δύο ψηφιακές οθόνες τοποθετημένες στη σειρά, που καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο 12,3 ιντσών και φιλοξενούν τον πίνακα οργάνων αλλά και το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας MBUX. Σαφώς, ο οδηγός απαιτεί ένα μικρό σεμινάριο τεχνολογικού χειρισμού ώστε να εξοικειωθεί με τον χειρισμό των νέων οθονών αφής. Υπεράνω κριτικής και το εσωτερικό του, ως προς την άνεση και την ευρυχωρία όπου οι πέντε επιβάτες θα νιώσουν σαν «πασάδες» ενώ ο χώρος αποσκευών των 655 λίτρων είναι η χαρά του οικογενειάρχη.
Η προαιρετική αερανάρτηση AIRMATIC υπόσχεται ότι το ταξίδι θα μοιάζει σαν να βρίσκεται σε μαγικό χαλί φιλτράροντας με περίτεχνο τρόπο κάθε ανωμαλία του δρόμου ενώ η τετρακίνηση διασφαλίζει ότι το βαρύ όχημα των 2+ τόνων δεν θα κλονιστεί από καμία «Μπάρμπαρα!»
Στο δια ταύτα η νέα GLE με το ήπια υβριδικό σύστημα EQ Boost και τη νέα 4τετρακίνηση παρέχει στο υποψήφιο «εκλεκτό» πελατολόγιο της την πρόσθετη τεχνολογική υπεροχή με τις αξίες για τις οποίες η Mercedes-Benz έχει ξεχωρίσει στην κατηγορία των SUV.