Στις 24 Φεβρουαρίου του 1983, η PEUGEOT  παρουσιάζει ένα μοντέλο που κέρδισε το κοινό του και εδραιώθηκε ως ένα μοντέλο για την μοντέρνα εμφάνιση του. Το 205, άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Eμπνευστής του PEUGEOT 205 ο Jean Boillot, που στα τέλη της δεκαετίας του 1970 σκέφτηκε το φιλόδοξο project ενός νέου μικρού αυτοκινήτου, που θα ήταν πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο πόλης. Ενα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων, τόσο άνετο στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους, αλλά και προσιτό, ένα αυτοκίνητο που θα «κούμπωνε» παντού. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα το 205 κατάφερε να ..γυρίσει το παιχνίδι.

Τεχνολογικά, το PEUGEOT 205 σηματοδότησε την είσοδο της PEUGEOT στη σύγχρονη εποχή: συμπαγές αλλά ευρύχωρο, πρακτικό με το hatchback σχήμα του, αποδοτικό και οικονομικό ταυτόχρονα, προσαρμοσμένο σε όλες τις χρήσεις.

Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με τη νέα οικογένεια κινητήρων έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.769κ.εκ. με 60 ίππους, που έκανε το PEUGEOT 205 το πρώτο μικρό γαλλικό αυτοκίνητο diesel, και κυρίως το πρώτο μικρό μοντέλο diesel που διαθέτει ισχύ αντίστοιχη με αυτή των βενζινοκίνητων, αλλά με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση (3,9λ./100χλμ. κατά μέσο όρο).

Ισχύς από 45 έως… 200 ίππους!

Το PEUGEOT 205  διέθετε μία τόσο μεγάλη και ευρεία γκάμα κινητήρων – από 45 έως 200 ίππους! – και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Το  PEUGEOT 205 διακρίθηκε και στο μηχανοκίνητο σπορ με την PEUGEOT μπαίνει με το εντυπωσιακό 205 Turbo 16, στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το θρυλικό «Group B».

Κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης σεζόν, ο Ari Vatanen κέρδισε τις εντυπώσεις, κερδίζοντας τρείς αγώνες.

Το 1998, μετά από μια μακρά και πλούσια καριέρα 15 ετών, και την παραγωγή να έχει φτάσει τις 5.278.050 μονάδες, το PEUGEOT 205 σταμάτησε να παράγεται.

Ημερομηνίες ορόσημα για το PEUGEOT 205

  • 24 Φεβρουαρίου 1983: Λανσάρεται η 5θυρη έκδοση του PEUGEOT 205
  • 1984: λανσάρισμα της 3θυρης έκδοσης του PEUGEOT 205 και της έκδοσης PEUGEOT 205 GTI 1.6 με τους 105ίππους, προωθείται η πρώτη νίκη του PEUGEOT 205 Turbo 16, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (στον αγώνα της Φιλανδίας)
  • 1985: το PEUGEOT 205 Turbo 16 στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής (με οδηγό τον Timo Salonen), από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Mulhouse βγαίνει το εκατομμυριοστό PEUGEOT 205
  • 1986: λανσάρεται το PEUGEOT 205 Cabriolet, οι εκδόσεις GTI με 115 και 130ίππους, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κατακτά ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με οδηγό το Juha Kankkunen, αυτή τη φορά.
  • 1987: το PEUGEOT 205 διαθέτει νέο ταμπλό, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κερδίζει τον αγώνα Paris-Dakar
  • 1988: λανσάρεται η έκδοση PEUGEOT 205 Rallye, και το PEUGEOT 205 Turbo 16 κερδίζει για δεύτερη φορά το Paris-Dakar
  • 1989: παρουσιάζεται η έκδοση PEUGEOT 205 Roland Garros
  • 1990: με ελαφρό ‘restyling’ (φλας, πίσω φώτα…), παρουσιάζεται το PEUGEOT 205 Diesel Turbo (78ίπποι)
  • 1993: τερματίζεται η παραγωγή του PEUGEOT 205 GTI
  • 1995: τερματίζεται η παραγωγή του PEUGEOT 205 Cabriolet
  • 1998: το PEUGEOT 205 αντικαθίσταται από το PEUGEOT 206