Ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έκανε λόγο για μια ανείπωτη τραγωδία.
Ωστόσο, όπως γράφει το Reuters, το ερώτημα, που θέλουν όλοι να απαντηθεί άμεσα, είναι, αν η φονική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με το εμπορικό τρένο την Τρίτη το βράδυ μπορούσε να αποφευχθεί.
Στο σκοτάδι επιζώντες και θύματα
Σχεδόν 24 ώρες από το δραματικό συμβάν στα Τέμπη, που είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο 44 ατόμων και των τραυματισμό δεκάδων άλλων, επιζώντες και συγγενείς των θυμάτων παραμένουν στο σκοτάδι για το ποιος ευθύνεται για το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ελληνική ιστορία.
Συρμοί, που ταξίδευαν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή, συγκρούστηκαν μετωπικά περίπου 350 χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα με ταχύτητα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, 160 χιλιομέτρων την ώρα, μετατρέποντας τους σε μια άμορφη μάζα από ατσάλι.
Οι πληροφορίες λένε ότι ήταν εκτός λειτουργίας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία να γίνεται χειροκίνητα.
Ελλείψεις και λάθη
Τα εργατικά συνδικάτα παραπονιούνται τώρα για χρόνιες ελλείψεις, προσωπικού και πόρων και ξεπερασμένων εγκαταστάσεων.
Ο ΟΣΕ, ο κρατικός όμιλος για τη διαχείριση της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής, δεν απάντησε στις κλήσεις του αμερικανικού πρακτορείου για κάποιο σχόλιο, ούτε εξέδωσε κάποια σχετική ανακοίνωση.
Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παραιτήθηκε συγκλονισμένος από όσα είδε στον χώρο της τραγωδίας, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των θυμάτων.
Άμεσα η ελληνική αστυνομία συνέλαβε τον σταθμάρχη, ως υπαίτιο του δυστυχήματος, με τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στην συγκοινωνία μέσων.
Η έρευνα
Τμήμα των ελληνικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών ιδιωτικοποιήθηκαν το 2017 με ένα γενναίο χρηματικό πακέτο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Η Hellenic Train, μονάδα της ιταλικής Ferrovie dello Stato, που αγόρασε τις εμπορικές και τις μεταφορικές υπηρεσίες, ανακοίνωσε ότι εργάζεται με τις αρχές στην έρευνα του δυστυχήματος.
«Είναι πολύ νωρίς ακόμα, αλλά χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες για να συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα», δήλωσε ο Νίκος Τσικαλάκης, επικεφαλής του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΣΕ, αναφερόμενος στο ανθρώπινο λάθος και την τεχνική βλάβη.
Ένας άλλος συνδικαλιστής ο Γιάννης Δίτσας τόνισε ότι μόνο ένα τμήμα του συστήματος σηματοδότησης από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη είχε ολοκληρωθεί, με το υπόλοιπο να διευθετείται χειροκίνητα.
«Το είχαμε αναφέρει, το κάναμε συνεχώς τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια», κατέληξε ο ίδιος.