Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αν και ο ακριβής αριθμός τους δεν είναι γνωστός.
Οι ελπίδες για επιζώντες έχουν εξανεμιστεί, ενώ, μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο Γρηγόρης Λέων, πρόεδρος της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας, σημείωσε πως λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν στο σημείο, κάποιοι αγνοούμενοι ενδεχομένως να μην βρεθούν ποτέ.
«Στο αποτεφρωτήριο έχουμε 850 βαθμούς Κελσίου. Στα βαγόνια είχαμε 1.000 βαθμούς Κελσίου, με ό,τι σημαίνει αυτό για τα όποια υπολείμματα μπορούμε να βρούμε και σε τι κατάσταση θα είναι αυτά. Υπάρχει η πιθανότητα κάποιοι από τους αγνοούμενους να μην βρεθούν ποτέ».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των ιατροδικαστών, τα αποτελέσματα από τα δείγματα DNA που έχουν ληφθεί από συγγενείς αγνοουμένων θα γίνουν γνωστά από σήμερα.
Τέμπη: Οι τελευταίοι διάλογοι πριν την τραγωδία – «Βασίλη φεύγω;», «Φεύγεις, φεύγεις»
«Από σήμερα και μετά θα δίνει αποτελέσματα η ταυτοποίηση των σορών», τόνισε ο κ. Λέων.
Από τη μεριά του, ο Νίκος Κουτσιούκης, εργαζόμενος στην Hellenic Train και γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, έκανε λόγο για χρόνιες παθογένειες στον οργανισμό.
«Τα λάθη που έχουν γίνει και είναι διαχρονικά, έχουν να κάνουν με την ασφάλεια», σημείωσε.
Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «το δαιδαλώδες νομικό σύστημα που υπάρχει στη χώρα μας και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, προφανώς δημιουργούν προβλήματα».
Τι θα συνέβαινε αν η σύγκρουση γινόταν στη σήραγγα
Σε περίπτωση που η σύγκρουση γινόταν εντός της σήραγγας στα τούνελ των Τεμπών, οι συνέπειες θα ήταν τραγικότερες, όπως εξήγησε ο Ευθύμιος Λέκκας, πρόεδρος του ΟΑΣΠ.
«Θα είχαμε το φαινόμενο του φούρνου αν γινόταν η σύγκρουσή μέσα στη σήραγγα», είπε ο κ. Λέκκας, μιλώντας στην «Κοινωνία Ώρα MEGA».
«Αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στη σήραγγα, θα είχαμε την τέλεια παραμόρφωση όλων των βαγονιών. Η κινητική ενέργεια θα μετατρεπόταν σε παραμόρφωση των υλικών μέσα στα τρένα και δεν θα υπήρχε η δυνατότητα εκτροχιασμού και εξοστρακισμού. Τα βαγόνια θα γίνονταν σαν φυσαρμόνικα».
Ο ίδιος συμπληρώνει πως στην περίπτωση της σύγκρουσης εντός των τούνελ, οι πιθανότητες για επιζώντες θα ήταν ελάχιστες.
«Η φωτιά και οι καπνοί στη σήραγγα δεν θα άφηναν κανένα περιθώριο για να επιζήσει κάποιος. Δεν θα μπορούσαν να επιχειρήσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις, δεν θα υπήρχε δυνατότητα διαφυγής από τους επιβάτες».
Όπως σημείωσε ο κ. Λέκκας, οι αμαξοστοιχίες κινούνταν με μεγάλες ταχύτητες, ενώ εξήρε τις επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων.
«Είχαμε αφίξεις των συνεργείων διάσωσης μέσα σε 20 λεπτά. Ήταν ένα πολύ καλά οργανωμένο επιχειρησιακό σχέδιο, έφτασε γρήγορα η περιφέρεια, η ΕΜΑΚ, το ΕΚΑΒ. Εξελίχθηκε, επιχειρησιακά, πάρα πολύ καλά», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ.