Σήμερα Κυριακή θα απολογηθεί ο σταθμάρχης Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη μετά τη νέα προθεσμία που ζήτησε και πήρε το Σάββατο. Να σημειώσουμε ότι μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι 57, ενώ 55 είναι τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί.
Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών.
Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής.
Τι θα ισχυριστεί ο σταθμάρχης
Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη έχουν προκύψει νέα στοιχεία για την υπόθεση της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης που έχει ήδη παραδεχθεί το λάθος του, θα αποδεχθεί το δικό του μερίδιο ευθυνών, ωστόσο θα μιλήσει και για τα χρόνια προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σιδηρόδρομο.
«Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»
Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση ήταν ο σταθμάρχης Λάρισας μετά τη σύλληψή του. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο 59χρονος φέρεται να ψέλλισε μπροστά σε όσους των είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».
Σύμφωνα με αστυνομικές πληροφορίες, ο σταθμάρχης Λάρισας όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας έφτασαν στο σταθμαρχείο με σκοπό να τον οδηγήσουν στην Τροχαία Λάρισας παρακολουθούσε στην τηλεόραση τα πρώτα έκτακτα δελτία ειδήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ είχε ενημερωθεί τι είχε συμβεί από επικοινωνία με τους συναδέλφους του.
Νέες καταγγελίες
Την ίδια ώρα υπάρχουν νέες καταγγελίες για τα κρίσιμα λεπτά πριν τη σύγκρουση. Πληροφορίες του Alpha αναφέρουν ότι ο μηχανοδηγός φέρεται να προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη τα καθοριστικά δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αλλά δεν πήρε απάντηση.
Ειδικότερα, ο ένας μηχανοδηγός του Intercity 62, φέρεται να είπε: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;» αλλά ο σταθμάρχης δεν έδωσε απάντηση.
Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται, οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό από τις ενδοεπικοινωνίες και ίσως να δόθηκε αργότερα κάποια απάντηση.
Επίσης, έχει ζητηθεί η άρση απορρήτου τόσο για το κινητό τηλέφωνο του σταθμάρχη όσο και του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου. Οι Αρχές θέλουν να διερευνήσουν αν υπήρξε κάποια επικοινωνία μεταξύ τους, μέσω τηλεφώνου. Αν δηλαδή ο σταθμάρχης προσπάθησε να ενημερώσει τον μηχανοδηγό με κλήση στο κινητό του τηλέφωνο.
Πιθανόν η έρευνα να επεκταθεί και σε άλλο σταθμαρχείο
Ακόμη, σύμφωνα με άλλο ρεπορτάζ του Alpha, στο σταθμαρχείο των Νέων Πόρων αναμένεται να επεκταθεί η έρευνα. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ο αμέσως επόμενος από τον σταθμό της Λάρισας, ενώ πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό από τον οποίο πέρασε το εμπορικό τρένο πριν τη φονική σύγκρουση με το επιβατικό τρένο.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, εκτός από τον σταθμάρχη Λάρισας, κατάθεση έχουν δώσει τρία ακόμη άτομα. Ποιοι είναι αυτοί;
- Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Hellenic Train,
- o προϊστάμενος των μηχανοδηγών Λάρισας
- και ο προϊστάμενος των εκδοτηρίων στον σταθμό της Λάρισας.
Οι τρεις που κατέθεσαν περιέγραψαν πώς είναι η διαδικασία που ακολουθείται για να βρεθεί ένα τρένο στο «αντίθετο ρεύμα», ενώ σημείωσαν ότι το πού κινείται ένα τρένο είναι ευθύνη του σταθμάρχη.
Η καταγγελία Κούγια
Σε νέα καταγγελία προχώρησε ο Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στο MEGA.
Ο Αλέξης Κούγιας είπε ότι έχει την πληροφορία ότι στη βάρδια στον σταθμό της Λάρισας υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Μάλιστα, και ο άλλος σταθμάρχης θα έπρεπε να είναι εκεί όταν θα άλλαζαν τα κλειδιά. «Αυτός έφυγε 22:00 η ώρα για το σπίτι του», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.
Η Κατερίνα Παναγοπούλου του επισήμανε ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο αν ισχύει και τον ρώτησε αν αυτό έγινε παρατύπως. Ο ίδιος απάντησε «αυτό ακριβώς». «Και εγώ σήμερα το έμαθα, θέλω να σας πω ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση για το αν θα βρεθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης στη θέση του κατηγορούμενου, ο Αλέξης Κούγιας απάντησε ότι «δεν θέλω να προβλέψω, καθώς σέβομαι το τεκμήριο της αθωότητας».
Τι θα δείξουν τα «μαύρα κουτιά» των τρένων
Δύο κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το δυστύχημα με τα τρένα στα Τέμπη θέτει ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.
Μιλώντας για τον ρόλο του σταθμάρχη στη Λάρισα είπε πως πριν βγουν συμπεράσματα θα πρέπει πρώτα να απαντηθούν δύο κρίσιμα ερωτήματα: «πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει».
«Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια.
Δεύτερον, βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γκλαβόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Παράλληλα ο κ. Γκλαβόπουλος αναφέρθηκε και σε κρίσιμα δεδομένα τα οποία θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες στα μαύρα κουτιά των τρένων και στην αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών.
Όπως εξήγησε «το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, βγάλε τον ταχογράφο και πες μας τι γράφει.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου αν μπορεί να γίνει και επίσης με την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».