Απολογείται εδώ και περίπου τέσσερις ώρες ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος έκανε το τραγικό λάθος που οδήγησε στην τραγωδία στα Τέμπη, στοιχίζοντας τη ζωή σε 57 ανθρώπους στο πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα.

Η απολογία του σταθμάρχη ήταν να ξεκινήσει στις 11 το πρωί ωστόσο λόγω τεχνικού προβλήματος, διεκόπη και άρχισε περίπου στις 14:00 το μεσημέρι.

Μάλιστα σύμφωνα με όσα επισήμανε δικηγόρος που εκπροσωπεί τραυματία, η διακοπή της απολογίας έγινε γιατί δεν δούλευε ο εκτυπωτής…

Σύμφωνα με τον δικηγόρο του σταθμάρχη κ. Στέφανος Παντζαρτζίδη,  η ανακρίτρια ζήτησε λίγο χρόνο ακόμη λόγω τεχνικού θέματος.

Παντζαρτζιδης:

Ο σταθμάρχης είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες και συγκεκριμένα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια. Είναι επιπρόσθετα αντιμέτωπος με τις κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό.

Βάσει του κατηγορητηρίου, οι παραλείψεις είναι πολύ βαριές και δεν περιορίζονται μόνο στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που κινούταν λάθος και να διορθώσει τη μοιραία αυτή απόφαση.

Τι θα ισχυριστεί στην απολογία του ο σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης σύμφωνα με το STAR, στην απολογία του θα ισχυριστεί ότι μπορεί να γύρισε το κλειδί, αλλά μπορεί και να μην λειτούργησε το σύστημα. «Δεν είχα εκφώνηση από τον μηχανοδηγό για το σε ποια γραμμή μπήκε», θα πει ο σταθμάρχης, δηλαδή θα αναφέρει πως δεν είχε ακούσει ότι το τρένο είχε μπει στη γραμμή καθόδου για να διορθώσει το λάθος του, αν έχει κάνει λάθος όπως ισχυρίζεται.

Ακόμα θα πει πως «με άφησαν μόνο μου. Είμαι ένας σταθμάρχης που αυτή ήταν η 5η βάρδια που έκανα στον συγκεκριμένο σταθμό τον τρίτο μεγαλύτερο της Ελλάδας, ενώ η πρακτική λέει πως ο παλιός σταθμάρχης πρέπει να μείνει μία ώρα παραπάνω, αυτός έφυγε στις 22:00».

Πάντως τα πάντα θα αποσαφηνιστούν από όσα έχουν καταγράψει οι κάμερες ασφαλείας.

Οι πρώτες κινήσεις του σταθμάρχη λίγο μετά τη σύγκρουση

Την ίδια ώρα, πληροφορίες για τις κινήσεις του σταθμάρχη λίγο μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων, έρχονται στο φως. Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Αλέξανδρος Καλαφάτης, συνομίλησε με έναν συνάδελφο του σταθμάρχη ο οποίος ήταν μαζί του τις ώρες που ακολούθησαν τη σύγκρουση.

Σύμφωνα με τη μαρτυρία, ο σταθμάρχης άρχισε να μπαινοβγαίνει στο σταθμαρχείο εμφανώς αγχωμένος, νευρικός… Άρχισε να καπνίζει μέχρι που άρχισαν να φτάνουν στο σταθμαρχείο της Λάρισας οι πρώτες πληροφορίες για τους νεκρούς.

«Όπως καταλαβαίνετε όσο περνούσε η ώρα αυξανόντουσαν οι πληροφορίες, αυξανόταν ο αριθμός των νεκρών μέχρι που κάποια στιγμή, τις πρώτες πρωινές ώρες, γύρισε και του είπε ότι “την πάτησα” προφανώς αντιλαμβανόμενος ότι έχει κάνει ένα τραγικό λάθος», είπε ο δημοσιογράφος.

 «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»

Με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά, ο σταθμάρχης, βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Μάλιστα ο 59χρονος φέρεται να ψέλλισε μπροστά σε όσους των είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…».

Σύμφωνα με αστυνομικές πληροφορίες, ο σταθμάρχης Λάρισας όταν οι αστυνομικοί της Ασφάλειας έφτασαν στο σταθμαρχείο με σκοπό να τον οδηγήσουν στην Τροχαία Λάρισας παρακολουθούσε στην τηλεόραση τα πρώτα έκτακτα δελτία ειδήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ είχε ενημερωθεί τι είχε συμβεί από επικοινωνία με τους συναδέλφους του.

Ρεπορτάζ που μετέδωσε η δημοσιογράφος του STAR, Κατερίνα Ρίστα. Ένας σταθμάρχης που τελείωσε τη βάρδια του στα Παλαιοφάρσαλα και είχε μεταβεί στον ΟΣΕ της Λάρισας για να παραλάβει το αυτοκίνητό του. Πέρασε μπροστά από το γραφείο του σταθμάρχη που εκείνη την ώρα συνομιλούσε με την Πυροσβεστική.

«Έχω σύγκρουση», φέρεται να είπε ο σταθμάρχης στον σταθμάρχη των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος του είπε «τι έκανες;», με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη να απάντά: «Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι». Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα κι είδε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο κι αντιλήφθηκε ότι κάτι συνέβη.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ ο σταθμάρχης προσπαθούσε να δικαιολογηθεί λέγοντας πως δεν θυμάται που έβαλε το τρένο αλλά και πως ακολούθησε τα πρωτόκολλα.

Σύμφωνα με τον σταθμάρχη, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε γυρίσει το κλειδί γιατί ακολουθούσε προαστιακός. Προφανώς δεν είχε καταλάβει το μέγεθος της τραγωδίας. Για λίγα λεπτά δεν καταλάβαινε τι έχει κάνει.