Τις δικές του εξηγήσεις για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη επιχειρεί να δώσει στην κατάθεσή του ο 59χρονος σταθμάρχης, που είναι προφυλακισμένος για το πολύνεκρο δυστύχημα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της μαραθώνιας απολογίας του στον ανακριτή, ο μοιραίος σταθμάρχης επιβεβαίωσε ότι θα έπρεπε να είναι τρεις σταθμάρχες το βράδυ της σύγκρουσης των τρένων, σύμφωνα με το πλάνο των βαρδιών.
«Όπως έχει ήδη αναφέρει ο επιθεωρητής Νικολάου, είχε διορίσει για τη συγκεκριμένη μέρα δύο σταθμάρχες με βάρδια μέχρι 11 βραδινή. Ο ανακριτής εάν ζητήσει αντίγραφο του φύλλου βάρδιας, θα διαπιστώσει τον αριθμό των σταθμαρχών και το ωράριο που υπήρχε, το οποίο ήταν 9ωρο.
Οι δύο που ήταν στην προηγούμενη βάρδια γύρω στις 22:15 αποχώρησαν. Και έμεινα από τότε μόνος μου μέχρι και τις 23:04 που αναχώρησε το τρένο. Από τις 22:45 το δίκτυο φόρτωνε με κίνηση και ήμουν μόνος μου για να ελέγχω ολόκληρο το κεντρικό κομμάτι του σιδηροδρόμου» υποστηρίζει στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης.
«Ναι μεν αλλά» για το κλειδί που δεν γύρισε ποτέ
«Θεωρώ σίγουρο πως γύρισα το κλειδί γιατί είναι μια μηχανική κίνηση που γίνεται αυτόματα. Έχω όμως κενό μνήμης για το κλειδί. Λόγω του φόρτου εργασίας μου, δυστυχώς δεν θυμάμαι να ξανακοίταξα αργότερα το συγκεκριμένο σημείου του πίνακα» ανέφερε στην κατάθεσή του ο 59χρονος.
ΟΣΕ: Ο τοπικός πίνακας χειρισμού στον σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε
Αν και η συζήτηση που έχει ανοίξει μετά την τραγωδία στα Τέμπη, έχει αναδείξει τα σοβαρά προβλήματα στον ελληνικό Σιδηρόδρομο, ήτοι τις τεράστιες ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ υπογραμμίζει ότι ο πίνακας στον σταθμό της Λάρισας, που θα μπορούσε να έχει αποτρέψει την εθνική τραγωδία, λειτουργούσε κανονικά αλλά κανείς δεν τον είδε.
«Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.