Μια σειρά λαθών, παραλείψεων και διαχρονικά λανθασμένων επιλογών οδήγησαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Όπως φαίνεται, κάποιες επιλογές του σταθμάρχη Λάρισας, του μοναδικού ανθρώπου που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο σταθμαρχείο, οδήγησαν στην τραγική μετωπική σύγκρουση της αμαξοστοιχίας IC62 με εμπορικό τρένο που είχε κατεύθυνση από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα.
Το μοιραίο έγγραφο
Όπως αποκαλύφθηκε, ο σταθμάρχης Λάρισας δεν έστειλε ποτέ ένα έγγραφο –ως όφειλε- στον μηχανοδηγό του Intercity.
Το έγγραφο αυτό θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την εθνική τραγωδία, όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Πρόκειται για το δελτίο ειδοποίησης με τον κωδικό «1001», το οποίο είναι υποχρεωμένος να το παίρνει ο κάθε σταθμάρχης και μηχανοδηγός και μετά να φεύγει.
Στο έγγραφο αυτό, ο σταθμάρχης γράφει τον αριθμό της αμαξοστοιχίας, μετά το δρομολόγιο και στη συνέχεια πού θα κινηθεί το τρένο.
Το συγκεκριμένο έγγραφο είναι τριπλότυπο, και αποτελεί ακόμη μία δικλείδα ασφαλείας, με σκοπό να αποτραπεί ένα δυστύχημα όπως αυτό της περασμένης Τρίτης στα Τέμπη.
Είχαν δώσει σε άλλο τρένο
Όπως αποκάλυψε το Live News, ο σταθμάρχης Λάρισας λίγη ώρα πριν το μοιραίο συμβάν, έστειλε το συγκεκριμένο έγγραφο σε άλλο τοπικό τρένο.
Συγκεκριμένα, το έγγραφο δόθηκε στην αμαξοστοιχία 2598, με όλες τις τεχνικές οδηγίες για την έναρξη του δρομολογίου.