Την άμεση παραίτηση του καθηγητή και προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Θανάση Ζηλιασκόπουλου από την Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, πριν καν δραστηριοποιηθεί, έφεραν οι αντιδράσεις για την επιλογή του, κυρίως από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ.
Οι αιτιάσεις με τη μορφή σχολίων εστίαζαν στο γεγονός ότι ο κ. Ζηλιασκόπουλος διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010-2015 και πως στο πλαίσιο των εργασιών της Ειδικής Επιτροπής θα ήταν μεροληπτική η στάση του για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
«Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητά μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής», δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος. Στη θέση του στην Ειδική Επιτροπή τοποθετήθηκε ο Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Επίσης, συμμετέχουν ο Ιωάννης – Κωνσταντίνος Χαλκιάς, επίτιμος πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως πρόεδρος και ο Βασίλειος Προφυλλίδης, καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ως μέλος.
Το «βαρύ» βιογραφικό του
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος εργάστηκε στη 10ετία του ’90 στη σιδηροδρομική εταιρεία των ΗΠΑ, η οποία έως το 2003 συνέδεσε τις δύο ακτές σιδηροδρομικά και με τη δική του σχεδιαστική συμβολή. Τοποθετήθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010 επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου και μέσα σε ένα χρόνο επετεύχθη μείωση του ελλείμματος της εταιρείας από τα 230 εκατομμύρια ευρώ στα 55 εκατομμύρια, ενώ λίγο αργότερα εμφάνισε λειτουργικά κέρδη.
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος διατηρήθηκε στη θέση του καθ’ όλη την περίοδο της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, ενώ στο σύνολο της θητείας του στον όμιλο ΟΣΕ, έβαλε φρένο στις σπατάλες συντήρησης του δικτύου και στις κλοπές υλικών, κατήγγειλε συμβάσεις, αξιοποίησε τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού, περιέκοψε ζημιογόνα δρομολόγια, δημιούργησε σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων, δρομολόγησε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, ενεργοποίησε τον προαστιακό της Πάτρας και έδωσε έμφαση στο μεταφορικό έργο της εταιρείας, συνάπτοντας την πρώτη συμφωνία με την Cosco.
«Ενοχλητικός» για την Κουμουνδούρου
Με την έλευση της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ήρθε αμέσως σε κόντρα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, γιατί του ζήτησε να μεταφέρονται δωρεάν οι επιβάτες (!) λόγω της κρίσης, κάτι που αρνήθηκε. Ωστόσο, είχε γίνει ιδιαίτερα «ενοχλητικός» γιατί ως πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «έκοβε δουλειές» από τα κυκλώματα μικρών συμβάσεων γύρω από τον ΟΣΕ, οπότε κάποια στιγμή, με αφορμή την κατάληψη των γραμμών από μετανάστες στην Ειδομένη, βρήκαν την ευκαιρία και τον εξώθησαν σε παραίτηση.
Είναι λογικό, λένε στελέχη του ΟΣΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην τον ήθελε στην επιτροπή των εμπειρογνωμόνων γιατί αφενός «δεν πήγε με τα νερά τους», και αφετέρου, ως γνώστης εκ των έσω των διαχρονικών προβλημάτων του ΟΣΕ θα έψαχνε τα «έργα» που έγιναν ή δεν έγιναν επί των ημερών των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στον Οργανισμό.