Περισσότερο από μία εβδομάδα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη το οποίο έχει στοιχίσει τη ζωή σε 57 ανθρώπους, οι αιτίες αλλά και οι ευθύνες για τα αίτια του της τραγωδίας ακόμα αναζητούνται.
Με τον 59χρονο σταθμάρχη βάρδιας όπου έγινε η μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας να βρίσκεται στη φυλακή, καθώς έκανε λανθασμένους χειρισμούς στην κατεύθυνση των τρένων, η συζήτηση έχει ανοίξει για τις ευθύνες των προηγούμενων συναδέλφων του.
Συγκεκριμένα τα ερωτήματα είναι αρκετά για τον σταθμάρχη, που είναι αρκετά έμπειρος και είχε βάρδια από τις 14:00 – 23:00 της μοιραίας νύχτας.
Το MEGA, είχε επικοινωνία με το περιβάλλον του σταθμάρχη βάρδιας πριν από τον 59χρονο, ο οποίος ανέφερε πως έκανε επιτυχώς 35 ελιγμούς στη βάρδιά του, δηλαδή να πάει ένα τρένο από την άνοδο στην κάθοδο.
Σε ερώτηση γιατί άφησε μόνο του τον αντικαταστάτη του γνωρίζοντας πως ήταν αρκετά άπειρος. Από το περιβάλλον του σημείωσαν πως είχε κάποια ανησυχία, αλλά δεν ήταν δικιά του αρμοδιότητα και ότι ο ίδιος σχόλασε στην ώρα του.
«Ο πρώτος ελιγμός του άπειρου συνάδελφου (όταν έμεινε μόνος του), προκάλεσε τη μοιραία σύγκρουση», σημείωσαν ακόμα από το περιβάλλον του προηγούμενου σταθμάρχη.
Έρχονται διώξεις για ακόμα τρία πρόσωπα
Παράλληλα εξελίξεις αναμένονται για την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, καθώς θεωρείται θέμα ωρών, να ασκηθούν κι άλλες διώξεις κατά τουλάχιστον 3 ατόμων –πέρα από τον μοιραίο σταθμάρχη Λάρισας.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδονται, η δικαστική έρευνα, στρέφεται σε πρόσωπα που υπηρεσιακά είναι πάνω από τον σταθμάρχη, αλλά και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες εις βάρος των οποίων αναμένεται να ασκηθεί δίωξη για ίδια ή «συναφή αδικήματα», όπως ανέφερε σε δικαστικό έγγραφο ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος.
Με το έγγραφο αυτό, ο εισαγγελέας ζήτησε τη σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών, για να οριστούν ένας εφέτης ανακριτής και αναπληρωτής του ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Πρόκειται για άτομα που έβαλε στο κάδρο και ο μοιραίος σταθμάρχης κατά την απολογία του, και δη τον επιθεωρητή στη διεύθυνση της κυκλοφορίας αλλά και συναδέλφους του σταθμάρχες. Ειδικότερα, επιβαρυντικά στοιχεία, έχουν συγκεντρωθεί, όπως μεταδίδεται, για τον επιθεωρητή που έβαλε τον άπειρο σταθμάρχη στη βάρδια, τον σταθμάρχη της απογευματινής βάρδιας που όφειλε να μείνει στη θέση του έως τις 11 το βράδυ, αλλά και τον κεντρικό υπεύθυνος για τις βάρδιες στα κρίσιμα σιδηροδρομικά πόστα που είναι εκείνος ο οποίος δίνει τις γενικές κατευθύνσεις για να μπορούν να διασφαλίζονται η μετακίνηση των επιβατών και η κυκλοφορία των τρένων.
Την ίδια ώρα, η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς.