Με φόντο τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που απαιτούν να μπει τέρμα στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Γιώργος Γεραπετρίτης, παρουσιάζει σήμερα τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, ενώ στην Αθήνα, θα βρίσκονται εμπειρογνώμονες της ΕΕ.
Ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, θα παρουσιάσει σήμερα στις 11, παρεμβάσεις τριών ταχυτήτων: άμεσες σημειακές ενέργειες για τη διασφάλιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, μεσοπρόθεσμες κινήσεις πρωτίστως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα ελέγχου και επικοινωνίας και μακροπρόθεσμες αποφάσεις περισσότερο για το «μέλλον» του σιδηροδρομικού τοπίου.
Σε ό,τι αφορά στα άμεσα μέτρα, αναμένεται να ανακοινώσει, τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια, επαναφορά του συντονιστικού κέντρου του ΟΣΕ μέχρι να ολοκληρωθεί στο 100% ο δίκτυο τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο και θέσπιση Επιτροπής εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ.
Στην Αθήνα ειδικοί της ΕΕ
Στο μεταξύ, στην Αθήνα αναμένονται σήμερα, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ και ο Διευθυντής επίγειων μεταφορών της γενικής διεύθυνσης μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κρίστιαν Σμιτ, προκειμένου να συναντηθούν με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με θέμα την τεχνική υποστήριξη για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ασφάλειας των ελληνικών σιδηροδρόμων.
Την επίσκεψη των εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής και της ERA, ανακοίνωσε η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, μετά την τηλεφωνική συνομιλία που είχε το πρωί της 6ης Μαρτίου με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Το πρόγραμμα των συναντήσεων των εμπειρογνωμόνων στην Αθήνα δεν έχει καθοριστεί, διευκρινίζει εκπρόσωπος της Επιτροπής, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Από την πλευρά της Επιτροπής στην επίσκεψη στην Αθήνα θα μεταβεί και η Ελζμπιέτα Λουκανιούκ, αρμόδια για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων στο γραφείου της Επιτρόπου Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν.
Από την πλευρά του, ο ΕRA ενημέρωσε ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ασφάλειας σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ζήτησε στις 06/03/2023 τη βοήθειά του σε μέρος των εποπτικών δραστηριοτήτων της ΡΑΣ.
Αναφορικά με την διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος ο ERA επισημαίνει: «Σύμφωνα με την Οδηγία για την Ασφάλεια (ΕΕ) 2016/798, η υποχρέωση διερεύνησης ατυχημάτων ανήκει στο κράτος μέλος (άρθρο 20.1): «Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι διενεργείται έρευνα από τον φορέα διερεύνησης που αναφέρεται στο άρθρο 22 μετά από οποιαδήποτε σοβαρό ατύχημα στο σιδηροδρομικό σύστημα της Ένωσης. Στόχος της έρευνας είναι η βελτίωση, όπου είναι δυνατόν, της σιδηροδρομικής ασφάλειας και της πρόληψης ατυχημάτων».