Το προσωπικό στον ΟΣΕ είναι ελλειμματικό αναγνώρισε στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης και προανήγγειλε νέες προσλήψεις εντός του έτους, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι ο Οργανισμός έχει αποψιλωθεί και υπογράμμισε πως για να καλυφθούν ανάγκες έχουν προσληφθεί πρόσφατα με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, δηλαδή με μπλοκάκι, 202 εργαζόμενοι. Οι 69 είναι κλειδούχοι, οι 73 σταθμάρχες και οι 60 τεχνικοί.
Οι προσλήψεις με μπλοκάκι
Οι προσλήψεις με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, προφανώς, έγιναν προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και για να καλυφθούν άμεσες ανάγκες.
Εξήγησε ότι οι σταθμάρχες με το μπλοκάκι πέρασαν από την σχετική εκπαίδευση για να αναλάβουν καθήκοντα.
Αναμένονται όπως είπε 117 προσλήψεις που εκκρεμούν στον ΑΣΕΠ, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες, ενώ έχουν δρομολογηθεί και νέες προσλήψεις για την έυρυθμη λειουργία του συγκοινωνιακού έργου.
Είπε πως θα υπάρξουν αλλαγές στο προσοντολόγιο για τους σταθμάρχες, λόγω και των αυξημένων τεχνολογικών δυνατοτήτων που θα απαιτούνται ενώ θα επαναξιολογηθούν οι ήδη υπηρετούντες ως σταθμάρχες.
Ο κ. Γεραπετρίτης αν και δήλωσε ότι δεν επιχειρεί συμψηφισμούς τόνισε ότι την περίοδο 2015-2019 , δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, εκ των οποίων 13 σταθμάρχες.
Η ερώτηση που ενόχλησε τον Γεραπετρίτη
Δημοσιογράφος ρώτησε τον υπουργό γιατί γίνονταν προσλήψεις αστυνομικών ενώ δεν γίνονταν στον ΟΣΕ ώστε να ταξιδεύει με ασφάλεια το επιβατικό κοινό.
Ο κ. Γεραπετρίτης σχολίασε ότι «η ερώτηση χτυπάει το μαλακό μου υπογάστριο και θα πρέπει να την ανακαλέσετε» με τον δημοσιογράφο να μην αποδέχεται την υπουργική παραίνεση – απαίτηση.
Δεν δέχθηκε την σύγκριση ο κ. Γεραπετρίτης ότι δηλαδή η κυβέρνηση επιλέγει να προσλαμβάνει αστυνομικούς και όχι προσωπικό για την ασφάλεια των επιβατών συμπληρώνοντας πως ανάμεσα στις προτεραιότητες των προσλήψεων ήταν υγιεινομικοί, γιατροί και σε άλλες θέσεις.
Μετά το τραγικό δυστύχημα, η κυβέρνηση όπως ανακοίνωσε ο κ. Γεραπετρίτης θα προχωρήσει σε τοποθέτηση δύο σταθμαρχών σε βάρδιες που ήταν μονές, όπως το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Η αποτυχημένη κινητικότητα του 2022
Ο ΟΣΕ, σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις.
Μία από τις δύο θέσεις σταθμαρχών πήρε ο 59χρόνος στη Λάρισα.
Οι κοπανατζήδες
Πάντως στην βάρδια του intercity 62 θα έπρεπε να είναι 3 σταθμάρχες αλλά σύμφωνα με την κατάθεση του 59χρονου οι δύο αρχαιότεροι είχαν εγκαταλείψει τη βάρδια τους πριν ολοκληρωθεί το ωράριο τους στις 23.00.
Στη βάρδια 14.00-23.0 υπηρετούν δύο σταθμάρχες. Έτσι, μαζί με τον 59χρόνο στο διάστημα 22.00-23.00 θα έπρεπε να είναι τρεις. «Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια» είπε ο σταθμάρχης
Και το πρόγραμμα που έχει βγει προβλέπει ότι στο διάστημα 22.00- 23.00 θα υπάρχουν τρεις σταθμάρχες. Δηλαδή, δίνεται βαρύτητα σε εκείνη την ώρα για να καλυφθούν οι ανάγκες διαχείρισης της κυκλοφορίας των τρένων και της μοιραίας – όπως αποδείχθηκε – επιβατικής αμαξοστοιχίας 62.