Πληθαίνουν συνεχώς τα ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη και για τα αίτια που οδήγησαν στο δυστύχημα με τους 57 νεκρούς εκτός από το μοιραίο λάθος το οποίο έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας.
Μάλιστα νέα στοιχεία και μαρτυρίες που έρχονται στο φως αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να προλάβαινε ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου να αντιδράσει και να αποσοβήσει το δυστύχημα, με έναν εμπειρότατο συνάδελφό του στον ΟΣΕ να αφήνει ανοιχτή την πιθανότητα ένα πρόβλημα υγείας που πέρασε να επηρέασε την απόδοσή του.
Μιλώντας MEGA μίλησε ο συνάδελφος και φίλος του μηχανοδηγού του Intercity 62 είπε πως προκύπτουν προβληματισμοί γύρω από το γεγονός ότι ο οδηγός δεν ενημέρωσε μόλις είδε ότι πήγαινε στο ρεύμα καθόδου.
«Ο συγχωρεμένος είχε περάσει θέμα υγείας μεγάλο. Αν ήταν ικανός να οδηγήσει, δεν μπορώ να το κρίνω εγώ. Δεν ξέρω αν ήταν σε κατάσταση που μπορούσε να οδηγήσει τρένο. Εγώ το κατέθεσα, πληροφορία είχα, την κατέθεσα στην ανακρίτρια. Είχε θέμα σοβαρό».
Ο εργαζόμενος του ΟΣΕ ισχυρίστηκε ακόμα πως παρά το λάθος του σταθμάρχη ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε αντιληφθεί έγκαιρα τι συνέβαινε και να είχε αποφευχθεί η τραγωδία.
«Ο σταθμάρχης το έκανε το λάθος. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το έκανε. Ο συγχωρεμένος γιατί δεν το κατάλαβε; Αν ο μηχανοδηγός το καταλάβαινε δεν θα γινόταν τίποτα. Φαίνεται η διαγώνιος. Στρίβει το τρένο ολόκληρο, το τρένο στρίβει. Αυτός έπρεπε να το κοκαλώσει το τρένο πριν μπει απέναντι στην άλλη γραμμή. Έπρεπε να το κοκαλώσει και να πει «γιατί με οδηγείς στην άλλη γραμμή;». Δεν θα γινόταν τίποτα. Δεν θα σκοτώναμε κόσμο. Ούτε έκανε εκφώνηση ο μηχανοδηγός. Είναι υποχρεωμένος να το πει. Με το που φεύγει από τον σταθμό κάθε τρένο, είναι υποχρεωμένος όπου περνάει να φωνάζει. Το μυαλό μου πάει ή μιλούσε στο κινητό, ή το θέμα υγείας», κατέληξε.
Ο επιθεωρητής «ρίχνει» ευθύνες σε σταθμάρχες και νεκρό μηχανοδηγό
Υπενθυμίζεται πως στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής Λάρισας περιέγραψε πως ενημερώθηκε από τον σταθμάρχη Λάρισας για τη διαδικασία που ακολούθησε, ενώ έριξε και ευθύνη στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
«Όπως μου μετέφερε ο σταθμάρχης Σ. σε δια ζώσης επικοινωνία μετά το συμβάν, όσο η αμαξοστοιχία ήταν στο σταθμό, με αριθμό τηλεγράφηματος 47, επικοινώνησε με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και του είπε ότι έχει γραμμή ελεύθερη μέχρι το φωτόσημο είσοδο των Νέων Πόρων, δίχως να του αναφέρει αν κινείται στη γραμμή ανόδου ή καθόδου. Ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης(…) Ο μηχανοδηγός, σίγουρα αντιλήφθηκε ότι ήρθε στη γραμμή καθόδου και θα έπρεπε να αναρωτηθεί γιατί δεν πήρε το υπόδειγμα 1001. Ο συγκεκριμένος οδηγός, απ’ όσο γνωρίζω το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν εργαζόταν στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και επανήλθε πρόσφατα».
Ο επιθεωρητής αναφέρθηκε αναλυτικά και στο πρόγραμμα με τις τρεις βάρδιες που υπήρχε στο σταθμαρχείο Λάρισας για το μήνα Φεβρουάριο λέγοντας ότι μεταξύ δέκα και έντεκα κανονικά υπηρετούσαν τρεις σταθμάρχες.