Με μία… καρέκλα λιγότερη συνεδριάζει αυτή την ώρα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και σε φορτισμένο κλίμα το Υπουργικό Συμβούλιο με αποκλειστικό θέμα τον σιδηρόδρομο. Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του πρωθυπουργού, που είχε ως βασική αιχμή το μήνυμα «τώρα ή ποτέ» (για την αναγέννηση της χώρας), οι πόρτες έκλεισαν για να ανοίξει ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ένα και μοναδικό το χαρτοφυλάκιο. Αυτό που είχε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής μέχρι την 1η Μαρτίου, όταν δήλωσε παραίτηση από το υπουργείο Υποδομών μερικές ώρες μετά το φριχτό δυστύχημα στα Τέμπη, αναλαμβάνοντας την «αντικειμενική» – κατά τον Μητσοτάκη – «πολιτική ευθύνη».

Αν και ο Καραμανλής λείπει πλέον από τις συσκέψεις, απασχολεί όλες αυτές τις ημέρες όλο και περισσότερο τις παρασκηνιακές συζητήσεις στο γαλάζιο στρατόπεδο, ποικίλες εκτιμήσεις ανάμεσα σε βουλευτές και πολιτευτές της ΝΔ για τα πιθανά επόμενα βήματά του ή και δημόσιες πλέον αιχμές.

Καμία οριστική απόφαση

Κι αν η πρώτη «απάντηση» δια στόματος του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου για το εάν ο παραιτηθείς υπουργός θα είναι κανονικά υποψήφιος με τη ΝΔ στις εκλογές ήταν ότι από την πλευρά της παράταξης και του  Καραμανλή «δεν υπάρχει πρόθεση να μην είναι υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές», τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται προς το παρόν ως οριστική απόφαση.

Από το κυβερνητικό στρατόπεδο επισημαίνουν σε κάθε περίπτωση ότι προσώρας δεν είναι σε πρώτο πλάνο τα ψηφοδέλτια του κόμματος, επιχειρώντας για την ώρα να προσπερνούν το θέμα. Την ίδια ώρα που ο προσωπικά ο Καραμανλής φαίνεται, σύμφωνα με πρόσωπα του περιβάλλοντός του, να διανύει περίοδο περισυλλογής και σκέψεων, η αντιπολίτευση τον κρατά στο κάδρο ενώ πολλαπλές είναι οι σκέψεις που γίνονται εντός της κεντροδεξιάς παράταξης.

Οι πιέσεις για την κυβέρνηση σχετικά με το άλλοτε χαρτοφυλάκιο Καραμανλή είναι δεδομένες. Ηδη ο Γεραπετρίτης αλλά και ο Οικονόμου δεν μπορούν παρά να μιλούν για τις «ευθύνες που αναλογούν στην κυβέρνηση». Χαρακτηριστική η ευθεία παραδοχή του Γεραπετρίτη για καθυστέρηση 18 μηνών στην υπόθεση υλοποίησης της περιβόητης σύμβασης «717» για το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η αποστροφή του ότι «κατά πάσα βεβαιότητα» αν ήταν ολοκληρωμένο το σύστημα τηλεδιοίκησης στα τρένα δεν θα είχε συμβεί η τραγική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών.

Διχογνωμία

Στις Σέρρες, εκλογική περιφέρεια του Καραμανλή, η ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη ενώ συνολικά εντός της ΝΔ παρατηρούνται κραδασμοί, δεδομένης της διχογνωμίας για το αν ο ίδιος πρέπει τελικά ή όχι να συμπεριληφθεί στα γαλάζια ψηφοδέλτια. Στη μία πλευρά είναι εκείνοι που κρατούν αποστάσεις, υποστηρίζοντας ότι ο καθένας κρίνεται από την επιλογή των ψηφοφόρων. Στην άλλη πλευρά είναι όσοι θεωρούν ότι η υποψηφιότητα Καραμανλή ενδεχομένως να θόλωνε τελικά το μήνυμα της κυβέρνησης και της ΝΔ, δίνοντας επιπλέον πατήματα στην αντιπολιτευτική κριτική.

Οι βολές

Δείχνει πολλά για τις… υπόγειες τριβές το γεγονός ότι στελέχη – και πρόσωπα από την άλλοτε καραμανλική πτέρυγα – τοποθετούνται δημόσια με ποικίλα σχόλια, ενώ είναι σαφές ότι οι τοποθετήσεις που εμπεριέχουν «βολές» προκαλούν ενόχληση στον πρώην υπουργό. Ο Θοδωρής Ρουσόπουλος θύμισε (Open) ότι ο ίδιος το 2009 προσωπικά αποφάσισε να μην θέσει υποψηφιότητα, παρότι αδικήθηκε και στη συνέχεια δικαιώθηκε για την υπόθεση του Βατοπεδίου. Ακολούθησαν διαρροές από «κύκλους» του γραφείου του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή ότι οι δηλώσεις Ρουσόπουλου εκφράζουν τον ίδιο προσωπικώς και ο βουλευτής (επί σειρά ετών εκπρόσωπος του πρώην πρωθυπουργού) χαρακτηρίζοντας με νόημα «παράδοξη» και «περίεργη» την πληροφορία που θέλει το γραφείο του πρώην πρωθυπουργού να διευκρινίζει ότι «οι πολιτικές μου θέσεις είναι προσωπικές», τόνισε ότι «οι απόψεις μου δεν τελούν υπό την έγκριση τρίτων».

Σε αντίστοιχη γραμμή τελευταίος ο Γιώργος Κουμουτσάκος εξέφρασε (Action 24) την προσωπική θέση ότι ο ίδιος σε ανάλογη θέση δεν θα μπορούσε «συναισθηματικά και ψυχολογικά» να συμμετέχει στην εκλογική διαδικασία, υπογραμμίζοντας πάντως ότι ο Καραμανλής έχει δικαίωμα να θέσει εαυτόν στην κρίση των ψηφοφόρων.