Δέκα μέρες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, βγήκε στο φως της δημοσιότητας, μία σελίδα από το βιβλίο βαρδιών στο οποίο μάλιστα φαίνεται να έχουν σβήσει με μπλάνκο την ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών από το σταθμαρχείο Λάρισας.
Στη συγκεκριμένη σελίδα που φέρνει στο φως ο Ελεύθερος Τύπος, οι προηγούμενοι σταθμάρχες Κ.Π και Π.Χ παραδίδουν τον σταθμό στον άπειρο συνάδελφο τους Β.Σ που έχει ήδη προφυλακιστεί με βαριές κατηγορίες. Ως ώρα άφιξης τους στο σταθμό, αναφέρεται η 14.00 η ώρα που ήταν ορισμένο από το βιβλίο βαρδιών για να πιάσουν δουλειά. Ως ώρα αναχώρησης αναφέρεται η 22.30 και από ότι φαίνεται έχει σβηστεί με μπλάνκο, αφού ήταν κάτι άλλο γραμμένο εκεί νωρίτερα. Η νέα ώρα είναι πλέον οι 22.30 και έχει μάλιστα υπογραμμιστεί με έντονη γραμμή.
Το έγγραφο – ντοκουμέντο
«Διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα»
Τη διόρθωση της ώρας αποχώρησης με διορθωτικό είχε αναφέρει ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Β.Σ. κατά την πολύωρη απολογία του στην ανακρίτρια, επισημαίνοντας ότι θυμάται πως ο Κ.Π. έφυγε γύρω στις 10.20 και ο Π.Χ. γύρω στις 10.10, αλλά μετά το δυστύχημα είδε ότι η ώρα είχε διορθωθεί.
«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που υπέγραψα ότι παρέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται πάντα ανοιχτό στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα», φέρεται να έχει πει ο Β.Σ. Μέχρι την ώρα που οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας αποχώρησαν από το σταθμό πάντως , όλα κυλούσαν ομαλά αφού γράφουν στην αναφορά τους: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων – εποπτικού πίνακα . Συμβάν Ουδέν»
Παράλληλα στο βιβλίο αναφέρονται λεπτομέρειες για τα δρομολόγια. «Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα» . Επισημαίνεται δηλαδή ότι μεταξύ Νέων Πόρων και Λάρισας η γραμμή είναι διπλή, ενώ το έγγραφο συμπληρώνουν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες.
Κανείς δεν γνωρίζει την ώρα αποχώρησης των σταθμαρχών
Μυστήριο παραμένει η ακριβής ώρα αποχώρησης των δύο σταθμαρχών, ενώ το μόνο βέβαιο είναι ότι έφυγαν πριν τις 22.35 που έφτασε το προηγούμενο τρένο, ο προαστιακός από τη Θεσσαλονίκη που είχε επίσης κατευθυνθεί σε λάθος γραμμή, αλλά το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός και δεν υπήρχαν συνέπειες.
Ο επιθεωρητής Λάρισας στην κατάθεσή του φέρεται, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», να είπε ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώτου κατηγορούμενου οι άλλοι δύο είχαν φύγει πριν τις 10. «Στις 23.44 στις 28-02-2023 πληροφορήθηκα από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας για το ατύχημα. Πήρα τηλέφωνο τον Σ., που ήξερα ότι είχε βάρδια μόνος του εκείνη την ώρα και στη συνέχεια μίλησα με τον Π. που ήξερα ότι είχε βάρδια μέχρι τις 23.00. Ο Π μου απάντησε ότι παρέδωσε κανονικά. Να σημειώσω ότι με βάση το πρόγραμμα της συγκεκριμένης ημέρας ο Π. είχε πρωινή βάρδια αλλά άλλαξε τη βάρδιά του και έπρεπε να εργαστεί από τις 14.00-23.00. Οταν στις 01.15 συνάντησα τον Σ. τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του ενώ υπήρχε σταθμάρχης, μου απάντησε ότι ο Π. παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21.45-21.50».
Η ώρα αποχώρησης των προηγούμενων σταθμαρχών και κυρίως του αρχαιότερου ΚΠ -καθώς ο ΠΧ ήταν ενισχυτικός- ήταν κομβική σύμφωνα με τον επιθεωρητή που είπε ότι αν είχε μείνει στη θέση του ίσως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί.
Ποιοι πέρασαν από το σταθμαρχείο Λάρισας
Σύμφωνα με το Star, ο πρώτος άνθρωπος που έφτασε στο σταθμαρχείο ήταν ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, στις 23:30 και ήταν εκείνος που ειδοποίησε τον απογευματινό σταθμάρχη για τη σύγκρουση.
«Έλα πίσω έχει σύγκρουση», του είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα όπως είχε πει ο έμπειρος σταθμάρχης όταν ρώτησε τον συνάδελφό του γιατί είχε φύγει νωρίτερα του απάντησε: «πόσο να καθίσω, αυτόν θα φυλάω;».
Ο απογευματινός σταθμάρχης έφτασε μεταξύ 00:10 – 00:20 και μπήκε μέσα στο σταθμαρχείο. Λίγη ώρα μετά, έφτασε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
«Όταν στη 01:15 συνάντησα τον Β. Σ. (σ.σ. 59χρονος σταθμάρχης), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Π. (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης) παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50. Τον Π. . (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ), τον ξαναρώτησα τι ώρα έφυγε, κι αυτός μου απάντησε ότι αυτός παρέδωσε κανονικά δίχως να προσδιορίσει ακριβές χρονικό σημείο. Θεωρώ ότι αν Π. . (σ.σ. προηγούμενος σταθμάρχης ) εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα…», είχε πει στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής.
Περίπου στις 3:00 έφτασε στο σημείο η αστυνομία και αποχώρησε μία ώρα αργότερα, ωστόσο ήδη κάποιος είχε βάλει μπλάνκο στην αλλαγή της βάρδιας στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που έχουν οι σταθμάρχες μέσα στο γραφείο τους.
Συνεπώς ό,τι έγινε με το μπλάνκο συνέβη μεταξύ 12 και 3 ή πιο πριν και η ανακρίτρια η οποία ερευνά την υπόθεση και έχει στα χέρια της το βιβλίο παράδοσης – παραλαβής καλείται να το ερευνήσει.