Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas ποντάρει στο πρώην αφεντικό της μεγάλης της αντιπάλου, της Puma, για να τη βγάλει από την περίοδο που διανύει με μεγάλες προκλήσεις. Ο Μπιορν Γκιουλντέν έχει τώρα αναλάβει το μεγάλο στοίχημα να ανανεώσει την εταιρεία και να τη βοηθήσει να ξεφύγει από προβλήματα του παρελθόντος.
Εκτός από το σοκ που συνδέεται με την πανδημία, τις αναταραχές στην Κίνα και τον πληθωρισμό-ρεκόρ, ο γίγαντας Adidas δέχτηκε πλήγμα από δαπανηρά στρατηγικά και διαχειριστικά λάθη, τα οποία επιβάρυναν την εταιρεία. Η εικόνα της αποδυναμώθηκε και οι πωλήσεις της υποχώρησαν παρά την επιτυχία στο Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA της ομάδας της Αργεντινής, που φέρει το σήμα με τις τρεις ρίγες. Τα ετήσια αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στις 8 Μαρτίου, επιβεβαιώνουν ότι η Adidas δυσκολεύεται, εκδίδοντας προειδοποιήσεις προς τους αναλυτές για πτωτική αναθεώρηση των αποτελεσμάτων μέσα σε λίγους μήνες, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η «Λε Μοντ».
Η Adidas αυτή την εβδομάδα ανακοίνωσε μεγάλες απώλειες για το τέταρτο τρίμηνο και μείωσε το μέρισμά της μετά τη δαπανηρή για εκείνη λύση της συνεργασίας της με την εταιρεία Yeezy του Κάνιε Γουέστ τον Οκτώβριο. Ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών είχε λειτουργικές ζημιές για το τέταρτο τρίμηνο ύψους 724 εκατομμυρίων ευρώ και καθαρή ζημιά από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους 482 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία θα προτείνει μέρισμα 70 λεπτών του ευρώ ανά μετοχή στην ετήσια γενική συνέλευση της 11ης Μαΐου, από 3,30 ευρώ ανά μετοχή το 2021.
Η Adidas προβλέπει λειτουργικές ζημιές 700 εκατομμυρίων ευρώ για ολόκληρο το έτος το 2023, καταγράφοντας την πρώτη ετήσια απώλεια εδώ και 31 χρόνια. Οι προβλέψεις περιλαμβάνουν πλήγμα 500 εκατομμυρίων ευρώ από πιθανή διαγραφή αποθεμάτων της Yeezy και 200 εκατομμύρια ευρώ σε «εφάπαξ κόστη». Η Adidas διέκοψε τον Οκτώβριο την εξαιρετικά προσοδοφόρα συνεργασία της με τον ράπερ και σχεδιαστή μόδας Ye – παλαιότερα γνωστό ως Κάνιε Γουέστ που συνδέεται με τη Yeezy – επειδή αυτός έκανε σειρά από αντισημιτικά σχόλια.
Η εταιρεία είχε προηγουμένως προειδοποιήσει για σοβαρό πλήγμα στα έσοδα εάν δεν ήταν σε θέση να μεταφέρει αλλού το τεράστιο υπόλοιπο απόθεμα απούλητων υποδημάτων Yeezy.
Τώρα ο νέος διευθύνων σύμβουλος θα πρέπει να βάλει τα οικονομικά σε τάξη και να αυξήσει τις πωλήσεις. Ανέλαβε καθήκοντα από το νέο έτος και την Τετάρτη δήλωσε ότι το 2023 θα είναι μια «μεταβατική χρονιά», καθώς η εταιρεία προσπαθεί να μειώσει τα αποθέματα και τις εκπτώσεις προκειμένου να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2024. «Η Adidas έχει όλα τα συστατικά για να είναι επιτυχημένη, αλλά πρέπει να εστιάσουμε ξανά στον πυρήνα μας: προϊόν, καταναλωτές, συνεργάτες λιανικής και αθλητές» είπε ο ίδιος.