Νέα στοιχεία για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα τούνελ από τα οποία περνούν τα τρένα προκύπτουν καθημερινά μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με αυτοψία της Πυροσβεστικής, ακατάλληλα είναι τα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων. Η Πυροσβεστική, μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ, εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Όπως αναφέρει το πόρισμα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικού υλικού και την πρόσβαση σωστικών συνεργείων ενώ μεταξύ άλλων είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά).
Χωρίς φωτισμό και εξόδους διαφυγής
Το MEGA βρέθηκαν στους Νέους Πόρους, σε τούνελ λίγο πριν πλησιάσει το μοιραίο τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, και κατέγραψε τις ελλείψεις σε βασικό εξοπλισμό ασφάλειας.
Ένα μόλις χιλιόμετρο από τον σταθμό των Νέων Πόρων, και μόλις 25 χιλιόμετρα από τον τόπο της τραγωδίας. Αρχικά δεν υπάρχει φωτισμός, δεν υπάρχει ρεύμα, η πυροσβεστική φωλιά είναι άδεια, η μάνικα είναι κάτω, ενώ δεν έχει και νερό.
Φαίνεται πως το τούνελ είναι παλιό ωστόσο υπήρχε εταιρεία που το συντηρούσε η οποία σύμφωνα με πληροφορίες πριν 2 χρόνια κρίθηκε έκπτωτη.
Σχετικά με τις εξόδους κινδύνου, υπάρχει ένα ασανσέρ το οποίο δεν λειτουργεί, καθώς δεν υπάρχει ρεύμα, ενώ η πόρτα που οδηγεί στα σκαλιά για την έξοδο είναι… κλειδωμένη. Παράλληλα, δεν λειτουργούν και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.
Οι έξοδοι κινδύνου οδηγούν στον επαρχιακό δρόμο κοντά στο χωριό Νέοι Πόροι. Η πρώτη έξοδος κινδύνου καταγράφεται στα 300 μέτρα, και υπολογίζεται να υπάρχει έξοδος ανά τόσα χιλιόμετρα.
Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για ένα τούνελ 6 χιλιομέτρων.