Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τον σταθμάρχη Λάρισας που είχε βάρδια τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη και κατά πόσον ήταν ικανός να αναλάβει το συγκεκριμένο νευραλγικό πόστο καθώς όπως προκύπτει ακόμα και η θεωρητική εκπαίδευση που έκανε ήταν ελλιπής.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του αστυνομικού συντάκτη, Βασίλη Λαμπρόπουλου, το έγγραφο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ προσδιορίζει τη χρονική διάρκεια την οποία είχε η εκπαίδευση των σταθμαρχών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο έγγραφο, η θεωρητική εκπαίδευση των σταθμαρχών έχει διάρκεια 712 ωρών. Η εκπαίδευση γίνεται 6 φορές την εβδομάδα για 8 ώρες την ημέρα.
Μάλιστα στο έγγραφο αναφέρεται επίσης πως η μαθητεία θα διεξαχθεί σε δύο κύκλους. Συγκεκριμένα για το Τμήμα της Αθήνας αναφέρεται πως θα γίνει στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ στον Ρέντη και στην αίθουσα VIP του Επιβατικού Σταθμού Θεσσαλονίκης για το Τμήμα Θεσσαλονίκης.
Το Live News αποκάλυψε πως ο 59χρονος κατηγορούμενος «βαπτίστηκε» σταθμάρχης μόλις σε 2,5 μήνες, καθώς σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε στην απολογία του η εκπαίδευσή του διήρκησε από την 1η Αυγούστου 2022 έως τις 21 Οκτωβρίου 2022.
«Την 1η Αυγούστου του 2022 ξεκίνησε η θεωρητική μου εκπαίδευση η οποία και είχε διάρκεια έως τις 21 Οκτωβρίου του 2022».
Αν υπολογίσει κάποιος τις ημέρες και τις ώρες της θεωρητικής εκπαίδευσης χωρίς τις πιθανές αργίες τότε βγαίνει ένα γινόμενο σχεδόν 500-600 ωρών αλλά σίγουρα δεν είναι 712 ώρες που προβλέπεται. Δηλαδή αν ισχύουν τα όσα είπε ο σταθμάρχης χάνονται περίπου 100-200 μαθημάτων.
Οι σταθμάρχες της ΣΤΑΣΥ υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικά τεστ
Ακόμα σύμφωνα με το MEGA ενώ οι σταθμάρχες της ΣΤΑΣΥ που έχουν σίγουρα λιγότερες αρμοδιότητες υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικά τεστ και σε τεστ αξιολόγησης με 567 ερωτήσεις από ένα αμερικανικό πανεπιστήμιο το οποίο κοστίζει 168 ανά σταθμάρχη ή οδηγό στο ελληνικό Δημόσιο.
Όπως φαίνεται στο έγγραφο που παρουσίασε το MEGA με ημερομηνία 19/08/2021 υποβλήθηκαν σε ψυχομετρικό έλεγχο οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ με τις ειδικότητες οδηγός συρμών και σταθμάρχης.
Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ συν ΦΠΑ.
Από αυτό προκύπτει το ερώτημα γιατί και οι σταθμάρχες του ΟΣΕ να μην υποβάλλονται σε ανάλογα τεστ όπως συμβαίνει και με τους μηχανοδηγούς ώστε να διαπιστωθεί αν έχουν την επάρκεια για να ακολουθήσουν το συγκεκριμένο πόστο.