Συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για την τραγωδία στα Τέμπη, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης και, δη, της αξιωματικής, να κατηγορούν την κυβέρνηση για επιχείρηση «συγκάλυψης» των ευθυνών, παρά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος, μάλιστα, τόνισε στην κυβερνητική σύσκεψη για τους σιδηροδρόμους ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει το θέμα αυτό «ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης».
«Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης», σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Ωστόσο, μία σειρά γεγονότων, αρχής γενομένης από την παραίτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο οποίος θα είναι υποψήφιος με τη ΝΔ στις εκλογές, και στη συνέχεια η καθυστέρηση που κατήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ στην αποπομπή των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, όπως και θέματα που δημιουργήθηκαν με τον διορισμό από την κυβέρνηση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, διατηρούν «καυτό» το πολιτικό θερμόμετρο.
Τι καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ για τον μεταβατικό πρόεδρο ΟΣΕ
Η τελευταία αφορμή για τη νέα κόντρα ήταν η καταγγελία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά, ο οποίος κατηγόρησε την Νέα Δημοκρατία για «επιχείρηση συγκάλυψης» των ευθυνών του ΟΣΕ, για τη μη λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Παππάς, ο μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ήταν προηγουμένος εξωτερικός τεχνικός σύμβουλος της διοίκησης του ΟΣΕ για θέματα συντήρησης συστημάτων, αποκατάστασης ζημιών και τηλεδιοίκησης.
Κατά συνέπεια, σύμφωνα πάντα με τον κ. Παππά, «πρόκειται για τον άνθρωπο που, ως σύμβουλος, φέρει ευθύνη για την κατάσταση της υποδομής».
Μάλιστα, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιοποίησε ο κ. Παππάς, ο Παναγιώτης Τερεζάκης κατονομάζεται ως «εξειδικευμένο στέλεχος» της εταιρείας «LDK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.», η οποία τον Απρίλιο του 2022 είχε λάβει ανάθεση για «Παροχή Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου, για την υποβοήθηση του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ σε διαχείριση τεχνικών θεμάτων Υποδομής, Σηματοδότησης, Τηλεδιοίκησης και Η/Μ Εγκαταστάσεων κλπ», αντί ποσού 34.720 ευρώ με ΦΠΑ».
Δείτε εδώ το έγραφο του ΟΣΕ.
Η διάρκεια της σύμβασης ήταν 12 μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως «η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε για διευθύνοντα σύμβουλο, μετά το δυστύχημα, τον άνθρωπο που ως σύμβουλος φέρει ευθύνη για την κατάσταση της υποδομής».
Τερεζάκης: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεταβατικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ήταν ο μόνος από τον ΟΣΕ μετά το δυστύχημα, που μίλησε προκειμένου να δώσει κάποιες εξηγήσεις για το πώς συνέβη.
Για τις συνθήκες του δυστυχήματος είχε πει στο Mega o κ. Τερεζάκης: «Η Λάρισα είχε τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο. Μετά το 2011 άρχισαν τα συστήματα να καταρρέουν. Τα κτίρια της τηλεδιοίκησης έχουν εξοπλισμό που είναι σβηστός. Τα έξω συστήματα έχουν πια κοπεί, έχουν λεηλατηθεί».
Για τον σταθμάρχη ανέφερε: «Ο σταθμάρχης ήταν στην διακίνηση εμπορευμάτων. Το 2011 με τις μετατάξεις πήγε σε άλλο οργανισμό του Δημοσίου, στα πλαίσια περικοπής προσωπικού. Εν συνεχεία, πριν από ενάμιση χρόνο, ανοίξανε πάλι οι μετατάξεις και είχαν την δυνατότητα άτομα που ήταν σε κάποιους οργανισμούς να έρθουν ακόμη και στον ΟΣΕ και δήλωσε ότι θέλει να γίνει σταθμάρχης».
Για την εκπαίδευση ως σταθμάρχης, ο κ. Τερεζάκης επιβεβαίωσε ότι προβλέπεται ένας χρόνος εκπαίδευσης για τα βασικά συστήματα χειρισμού.
Σε ερώτηση αν θα αναλάβει ως ΟΣΕ κάποια ευθύνη, είχε απαντήσει: «Αν φανεί από την Δικαιοσύνη ότι οι δικλείδες ασφαλείας δεν υπάρχουν – άλλο να μην υπάρχουν κι άλλο να μην υλοποιούνται – ότι δηλαδή υπάρχει κενό στον κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ, τότε είναι θέμα της Δικαιοσύνης να πει τι οφείλουμε».
Αναφορικά με τις δικλείδες ασφαλείας που θα έπρεπε να λειτουργήσουν, αλλά δεν λειτούργησαν εξήγησε: «Από το 2011 το σύστημα άρχισε να καταρρέει για διάφορους λόγους, όπως η σταδιακή μείωση προσωπικού, σταδιακή μείωση της χρηματοδότησης, αλλά και οι λεηλασίες στις γραμμές των τρένων».
Καταλήγοντας, ο κ. Τερεζάκης είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Δεν μπορώ να κοιτάξω στα μάτια τις μανάδες που έχασαν τα παιδιά τους».