Σε εξέλιξη είναι οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη που παρέσυρε στον θάνατο 57 ανθρώπους εν μέσω απεργιών και διαδηλώσεων από χιλιάδες κόσμου που απαιτούν να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
«Κανείς δεν μου είχε πει τίποτα για τον σταθμάρχη» – Τι θα υποστηρίξει ο επόπτης της Λάρισας στην απολογία του
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του MEGA και του Βασίλη Λαμπρόπουλου, ο επόπτης της Λάρισα θα ισχυριστεί στην απολογία του πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Μάλιστα, και ο ίδιος ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.
Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη ο σταθμάρχης;
Το άλλο ερώτημα που προκύπτει, είναι αν ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης, ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου.
Αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών, για τον σταθμό της Λάρισας, έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.
Σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει:
«Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».
Το αυτοματοποιημένο αυτό σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή.
Το ζήτημα που μπαίνει είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης ήξερε να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα, στην περίπτωση που αυτό λειτουργεί.
Όπως έχει γίνει γνωστό όμως, την ημερομηνία που ο ΟΣΕ έστειλε το παραπάνω έγγραφο, η εκπαίδευση των νέων σταθμαρχών είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, με το μεγάλο ερώτημα να είναι αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.
Απολογούνται αύριο οι δύο σταθμάρχης και ο επόπτης κυκλοφορίας
Την Παρασκευή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή τρία άτομα, οι δύο σταθμάρχες και ο επόπτης κυκλοφορίας, ενώ από την εξέλιξη της έρευνας είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.