Σε περίπου έναν μήνα, κοντά στο Πάσχα, θα είναι έτοιμο ένα πρώτο πόρισμα της τριμελούς επιτροπής των εμπειρογνωμόνων που όρισε η κυβέρνηση για τη διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.
Οπως ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Υποδομές και τις Μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης, «δεν θα μείνει καμία σκιά στην υπόθεση», προσθέτοντας ότι «η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους».
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης (ETCS), είπε ότι η ολοκλήρωσή τους θα έχει συντελεστεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου «ώστε από τον προσεχή Οκτώβριο ο ελληνικός σιδηρόδρομος να διαθέτει ένα από τα πλέον ασφαλή συστήματα», προσθέτοντας πως μόνο τρεις χώρες στην Ευρώπη έχουν πλήρες σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης.
Ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα βρεθεί ο ίδιος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να εξασφαλίσει πρόσθετους πόρους για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στα ευαίσθητα σημεία και τεχνική βοήθεια για την επικαιροποίηση του κανονισμού λειτουργίας, το οργανωτικό σχήμα και τη στελέχωση κρίσιμων φορέων, του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΡΑΣ, καθώς επίσης και για τη συγκρότηση του νέου Οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων.
Προκαταβολή αποζημίωσης από Hellenic Train
H διοίκηση της ιταλικής εταιρείας Hellenic Train ανακοίνωσε τα ποσά των αποζημιώσεων που θα λάβουν ως προκαταβολή οι συγγενείς των θανόντων επιβατών και οι τραυματίες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Ωστόσο, όπως διευκρινίζει στην ανακοίνωσή της, πρόκειται για κίνηση η οποία «δεν συνιστά σε καμία περίπτωση αποδοχή ευθύνης» από την πλευρά της.
Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα καταβάλει:
– Στις οικογένειες των θανόντων επιβατών προκαταβολή ποσού 42.000 ευρώ.
– Στους τραυματισθέντες επιβάτες, ανεξαρτήτως σοβαρότητας του τραυματισμού τους, προκαταβολή ποσού 5.000 ευρώ εφόσον έχουν βγει από το νοσοκομείο και 10.000 ευρώ στους τραυματίες που εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε οποιοδήποτε νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική. Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών όλων των τραυματιών, «παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία δεν προβλέπει συγκεκριμένο ποσό ελάχιστης προκαταβολής», αναφέρει η διοίκηση της Hellenic Train.
Επίσης, στις οικογένειες των θανόντων, στους τραυματίες και στους λοιπούς επιβάτες της αμαξοστοιχίας κατά τη στιγμή τού δυστυχήματος θα δοθεί αποζημίωση ποσού 300 ευρώ «για τις πάσης φύσεως αποσκευές τους, περιλαμβανομένων χειραποσκευών, προσωπικών αντικειμένων και ζώων».
Τι φορτίο κουβαλούσε η εμπορική αμαξοστοιχία
Λαμαρίνες, τρόφιμα και μπίρες είχαν τα 13 βαγόνια του εμπορικού τρένου 63501 που συγκρούστηκε με το Intercity 62 το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου στα Τέμπη. Ειδικότερα, αυτό έγινε γνωστό χθες με έγγραφο της Hellenic Train που ήρθε στη δημοσιότητα δίνοντας λεπτομερή και αναλυτική ενημέρωση για το φορτίο του τρένου 63501 που ενεπλάκη στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σημειώνεται πως προ ημερών είχαν ακουστεί διάφορα σενάρια για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως ότι τα βαγόνια μετέφεραν εύφλεκτο υλικό, το οποίο προκάλεσε την τεράστια φωτιά μετά τη σύγκρουση.