Ενώπιον του ανακριτή βρέθηκαν την Παρασκευή (18/3) ο επιθεωρητής του ΟΣΕ και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες του σταθμού Λαρίσης, στους οποίους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για ένα κακούργημα και δύο πλημμελήματα, για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως έγινε γνωστό ο επιθεωρητής κλήθηκε να απαντήσει γιατί έβαλε τον 59χρονο σταθμάρχη μόνο του στη βάρδια και ο δεύτερος σταθμάρχης να εξηγήσει γιατί έφυγε νωρίτερα και ποιος διόρθωσε με blanco την ώρα στο βιβλίο βαρδιών.
Τέμπη: Γιαπί το κτίριο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα
O επιθεωρητής έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί στις 30 Μαρτίου, ενώ οι δύο σταθμάρχες θα απολογηθούν την ερχόμενη Παρασκευή.
«Θα τα πούμε όλα, αλλά τώρα πρέπει να κρατήσουμε σιωπή και να δείξουμε σεβασμό στο πένθος και στα θύματα της τραγωδίας», δήλωσε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αποχωρώντας από το Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας.
«Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες»
«Eργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15, δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες.
»Από τις 1/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο το μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. Όταν αναχώρησα από τον σταθμό όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα» αναμένεται να υποστηρίξει ο συμβασιούχος σταθμάρχης, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA.
Υπενθυμίζεται πως βάσει του εγγράφου με τις βάρδιες οι σταθμάρχες δούλευαν 9ωρα και πληρώνονταν τις υπερωρίες.
Ωστόσο, οι καταχωρήσεις στο βιβλίο του σταθμαρχείου της Λάρισας δείχνουν πως δεν τηρήθηκαν τα ωράρια την ημέρα του δυστυχήματος στις 28 Φεβρουαρίου, και αντί για 9ωρο έκαναν 8ωρο.
Σε άλλη καταχώρηση στο βιβλίο του σταθμαρχείου με ημερομηνία 27 Φεβρουαρίου ο σταθμάρχης Π.( ο έμπειρος σταθμάρχης) έχει υπογράψει πως εργάστηκε από τις 06:00 έως τις 14:00.
Δείτε το βίντεο:
«Η εκπαίδευση του σταθμάρχη είχε ολοκληρωθεί»
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ από τη μεριά του αναμένεται να υποστηρίξει πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και είχε τις ίδιες ευθύνες με όλους. Σχετικά με τις βάρδιες μάλιστα, επέμεινε πως θα έπρεπε όλοι τους να σχολάσουν στο 9ωρο.
«Το Intercity θα περνούσε 10:10 που έχω τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες. ουδέποτε ενημερώθηκα για οποιαδήποτε καθυστέρηση του Intercity. Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι μετατασσόμενος δημόσιος υπάλληλος δεν είναι εργαζόμενος με μπλοκάκι. Είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευση του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους. Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 7 το πρωί την βάρδια του έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 11 το βράδυ» είπε συγκεκριμένα.
Δείτε το βίντεο:
Ανεπαρκής η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη
Οι αποκαλύψεις πάντως σχετικά με την επάρκεια του σταθμάρχη Λάρισας διαδέχονται η μία την άλλη.
Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Τα Νέα Σαββατοκύριακο» ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας έμπαινε κανονικά στο πρόγραμμα βαρδιών, δίχως να έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του, και πριν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων που θα τον όριζαν επίσημα ως σταθμάρχη.
«Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων όχι μόνο σοκάρει, αλλά εντείνει το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας της κοινωνίας, καθώς ανακαλεί όλους τους σταθμάρχες που η ΝΔ προσέλαβε με μπλοκάκι κρίνοντας ότι έχουν ανεπαρκή εκπαίδευση και αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια», σχολίασε η Πόπη Τσαπανίδου.
Με την Νέα Δημοκρατία να απαντά: «Ο ΣΥΡΙΖΑ και η κα Τσαπανίδου αξιοποιούν μικροκομματικά ένα πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το οποίο ήρθε εκ των υστέρων να θέσει ζητήματα ασφαλείας που εμπίπτουν στον εποπτικό της ρόλο, ενώ αν είχε διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα, είχε αρμοδιότητα και υποχρέωση να δράσει εγκαίρως».
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων από την πλευρά της χρειάστηκε 17 ημέρες από το τραγικό δυστύχημα για να καταλήξει στο αυτεπάγγελτο πόρισμα της ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας και όσοι εκπαιδεύτηκαν μαζί του δεν είχαν εκπαιδευτεί σωστά.
Οι απολογίες θα δώσουν απαντήσεις
Στο ίδιο πόρισμα υποχρεώνει μάλιστα τον ΟΣΕ να μην απασχολεί σε κρίσιμες θέσεις όσους πήραν μέρος στον ίδιο κύκλο εκπαίδευσης με τον 59χρονο σταθμάρχη της Λάρισας.
«Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.», αναφέρει η ΡΑΣ.
«Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται», λέει ο ΟΣΕ.
Απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου θα δοθούν με τις απολογίες του επιθεωρητή και των δύο απογευματινών σταθμαρχών.