Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ τονίζει σε ανακοίνωση της η Αττικό Μετρό, απαντώντας σε δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για εκατοντάδες βλάβες αλλά και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι στο μετρό του Πειραιά.
«Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων» σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό έχει ως έξης:
«Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
Το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.
Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.
Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.
Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ζήτησε από τον Ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.
Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων ΜΕΤΡΟ δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός.
Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ.
Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.
Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.
Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της».
«391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι στο μετρό Πειραιά»
Εκατοντάδες βλάβες αλλά και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι στο μετρό του Πειραιά έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα στη νεοσύστατη γραμμή 3 του Μετρό που εγκαινιάσθηκε τον Οκτώβριο του 2022.
Μάλιστα, η εισροή των υδάτων ξεκίνησε μόλις ένα μήνα μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, γεγονός που έγινε αντιληπτό από την έντονη δυσοσμία που άρχισε να υπάρχει στον χώρο.
Οι αποκαλύψεις έγιναν βάσει των υπηρεσιακών εγγράφων που έφερε στο «φως» το Datajournalists.
Σύμφωνα με τα έγγραφα, μετά την εισροή των υδάτων τα προβλήματα επεκτάθηκαν καθώς έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές από την υπεύθυνη εταιρεία «Αττικό Μετρό» και από την κατασκευαστική να γίνουν ενέργειες προς επίλυση των προβλημάτων. Οι πιέσεις από την ΣΤΑΣΥ δεν σταμάτησαν, ωστόσο δεν έλαβε καμία ανταπόκριση.
Στα υπηρεσιακά έγγραφα που δημοσιοποιήθηκαν υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος βλαβών, από αισθητήρες που δεν λειτουργούν και οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», μέχρι πόρτες ασφαλείας που προκαλούν ψευδείς συναγερμούς, αστοχίες στα επικοινωνιακά δίκτυα, προβλήματα στην ηλεκτρική τροφοδοσία, τα συστήματα πυρανίχνευσης, τις κάμερες ασφαλείας, τον φωτισμό, τον κλιματισμό, τις κυλιόμενες σκάλες, μέχρι και τις πιο απλές λεπτομέρειες όπως τα ρολόγια που ενημερώνουν τους επιβάτες για την ώρα.
Η αποκαλυπτική λίστα ήρθε στο «φως» μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διάχυτη ανησυχία των αρμοδίων, αλλά και της ανάγκης να έχουν στα χέρια τους αποδείξεις πως έπραξαν τα δέοντα, στην περίπτωση που γίνει αναζήτηση ευθυνών για οποιοδήποτε θέμα προκύψει.