Στην ενεργοποίηση του νέου συστήματος ασφαλείας για την κυκλοφορία των συρμών προχώρησε πριν λίγες ημέρες η ΣΤΑΣΥ, την ώρα που κυριαρχεί η συζήτηση για την ασφάλεια των μέσων σταθερής τροχιάς, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Το πρώτο σύστημα ασφαλείας της κυκλοφορίας των συρμών είχε εγκατασταθεί το 2004 και αναβαθμίστηκε έπειτα από 19 χρόνια.
Μπορούν να ακινητοποιήσουν συρμούς
Μέσω των συστημάτων αυτών, οι υπεύθυνοι για την κίνηση των δρομολογίων έχουν τη δυνατότητα να ακινητοποιούν το τρένο σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας ανά τμήμα γραμμής ή παραβίασης κόκκινου φωτοσήματος, προσφέροντας μία σημαντική δικλείδα ασφαλείας στη λειτουργία του μέσου.
Όπως αναφέρει το athenstransport, το σύστημα αυτό θα αποτελεί πλέον το πρωτεύον σύστημα προστασίας συρμών στη γραμμή 1 του Μετρό, αντικαθιστώντας το προηγούμενο.
Αντιδράσεις από εργαζόμενους
Ωστόσο, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος δεν έφερε μόνο χαμόγελα, αλλά και αντιδράσεις.
Μέσω επιστολής προς τη διοίκηση και άλλα στελέχη της εταιρείας, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ υποστηρίζεται πως δεν τηρούνται δύο βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να λειτουργεί αποτελεσματικά το νέο σύστημα ασφάλειας των τρένων.
Ειδικότερα, υπογραμμίζουν ότι το σύστημα δεν είναι εγκατεστημένο σε όλες τις καμπίνες των συρμών και δεν υπάρχουν επαρκώς στελεχωμένες βάρδιες ειδικευμένων τεχνιτών στην τεχνική βάση του Πειραιά, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν.