Λάθη και παραλείψεις από όλους τους αρμοδίους και εμπλεκόμενους στην τραγωδία στα Τέμπη, έρχονται συνεχώς στο φως, τα οποία αν δεν συνέβαιναν και όλα λειτουργούσαν βάσει πρωτοκόλλου είναι πιθανό να μην συνέβαινε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας.
Ωστόσο αυτό που εξοργίζει είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσαν αυτά τα πρωτόκολλα, καθώς εν έτει 2023, ήταν ιδιαίτερα απαρχαιωμένος και θυμίζει παλαιότερες δεκαετίες, με τεφτέρια και τηλεγραφήματα να περιπλέκουν την κατάσταση και τον ΟΣΕ ουσιαστικά να είναι «χαμένος» μέσα σε όλο αυτό το «δαιδαλώδες» γραφειοκρατικό σύστημα.
Συγκεκριμένα όπως αποκάλυψε το MEGA και ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, στον σταθμό της Λάρισας είχε αναρτηθεί ένα τηλεγραφικό φύλλο με ημερομηνία 18-7-2022, την εποχή που δεν λειτουργούσε ούτε ο τοπικός χειρισμός αυτόματης χάραξης, και το οποίο είχε αποδέκτες τους σταθμάρχες.
Είναι δηλαδή το διάστημα κατά το οποίο η τηλεδιοίκηση δε λειτουργούσε, εξαιτίας της καταστροφικής πυρκαγιάς του 2019.
Στο συγκεκριμένο έγγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά:
1. Τα τηλεγραφήματα να γράφονται στο βιβλίο τηλ/των καθαρά και ευανάγνωστα.
2. Τα τηλεγραφήματα μεσώ Ρ/Τα να δίνονται καθαρά και να γίνεται η ανταλλαγή μεταξύ Σταθμάρχη και Μηχανοδηγού.
Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, τόσο ο προφυλακισμένος σταθμάρχης όσο και οι προηγούμενοι στη βάρδια συνάδελφοί του, δεν έκαναν τίποτα από αυτά.
Μάλιστα, για επιπλέον δικλίδα ασφαλείας, υπήρχε η εντολή να υπογράφουν το δρομολόγιο τόσο ο οδηγός της αμαξοστοιχίας όσο και ο προϊστάμενος του συρμού, κάτι που όμως δεν συνέβη.
Επιπλέον όπως φάνηκε στο τεφτέρι με τα τηλεγραφήματα όπου σταθμάρχες βάρδιας περνάνε με ώρες τα τηλεγραφήματα με τις αφίξεις και αναχωρήσεις των τρένων αλλά και τα όποια τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκύψουν μέσα στην ημέρα, τα γράμματα μόνο ευανάγνωστα δεν είναι με τα πάντα να δείχνουν μία προχειρότητα και μια τσαπατσουλιά καθώς υπήρχαν ακόμα και μουντζούρες και σβησίματα.
Αργεί η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του μηχανοδηγού του Intercity
Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία της άρσης του απορρήτου του κινητού τηλεφώνου του μηχανοδηγού του Intercity 62, ο οποίος, όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το MEGA, προσπάθησε να επικοινωνήσει με συναδέλφους του, οδηγούς εμπορευματικών αμαξοστοιχιών που έκαναν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν κατάλαβε ότι βρισκόταν σε λάθος γραμμή.
Η διαδικασία ωστόσο αναμένεται να καθυστερήσει μετά την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου για το απόρρητο των επικοινωνιών υπό τη σκιά των υποκλοπών.