Με επιστολή τους παρέμβαση προς τον πρόεδρο της Hellenic Train οι μηχανοδηγοί εκφράζουν αμφιβολίες για την επανεκκίνηση των δρομολογίων σε τρένα και προαστιακό που ξεκινούν την Τετάρτη, τρεις εβδομάδες μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Στην επιστολή τους αναδεικνύουν συνολικά εννέα σημεία που χρήζουν άμεσης επίλυσης, διαφορετικά όπως αναφέρον δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, το σωματείο είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους για τους κινδύνους που εγκυμονεί ή μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (φωτοσήματα, τηλεδιοίκηση – ETCS).
«Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Μεταξύ άλλων ζητούν την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο.
Επιπλέον αναφέρονται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνουν το αίτημα για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας».
Τα 9 σημεία
Ειδικότερα στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα προβλήματα σε 9 σημεία
– Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα): λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
– Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα: Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
– Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη: Χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής.
– Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
– Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο: Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
– Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη: Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
– Λάρισα – Βόλος: Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
– Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
– Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Επιλεκτική διαρροή
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.
Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντησή του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.