Ξεκίνησαν σήμερα οι απολογίες των τριών κατηγορούμενων για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με πρώτο τον συμβασιούχο σταθμάρχη να βρίσκεται ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή.
Αύριο θα απολογηθεί ο εμπειρότερος σταθμάρχης, ενώ στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί ο επιθεωρητής, την ώρα που συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την απουσία ή τη μη λειτουργία των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας που θα προλάβαιναν το όποιο ανθρώπινο λάθος.
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, σύμφωνα με ό,τι φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν κι άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.
Γιατί καταθέτουν οι δύο ακόμη συμβασιούχοι σταθμάρχες
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής κάλεσε άλλους δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν, καθώς επιχειρεί να αποκτήσει την πλήρη εικόνα για το πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.
Θυμίζουμε ότι ο συμβασιούχος σταθμάρχης αναμενόταν να ισχυριστεί ότι ο ίδιος είχε έναν επικουρικό ρόλο, δηλαδή, έπαιρνε και δεχόταν πάντα εντολές από τον εμπειρότερο σταθμάρχη στην εκάστοτε βάρδια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ισχυριζόταν ότι δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας, ενώ θα τόνιζε ότι η μόνη φορά που βρέθηκε μόνος του σε βάρδια ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στη Λάρισα.
Ένα από τα ερωτήματα που θεωρείται δεδομένο ότι του έκανε ο ειδικός εφέτης ανακριτής είναι αν έφευγε πάντα νωρίτερα σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους όταν ο προϊστάμενός του τον έβαζε βάρδια 14:00 με 23:00 αφού ο ίδιος ήταν συμβασιούχος και δεν πληρωνόταν τις υπερωρίες, αλλά και για να προλαβαίνει το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου για Βόλο, όπου και κατοικεί.
Με βάση το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο εφέτης ανακριτής ήδη έχει καλέσει στο γραφείο του μια συμβασιούχο σταθμάρχη, ενώ για κατάθεση περιμένει κι άλλος ένας συμβασιούχος.
Αύριο Τρίτη απολογείται ο εμπειρότερος σταθμάρχης
Αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου θα απολογηθεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή ο εμπειρότερος σταθμάρχης. Αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA για τις απολογίες
Με 80σέλιδο υπόμνημα θα παρουσιαστεί ο επιθεωρητής
Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων. Για τη «γραμμή» υπεράσπισης που θα κρατήσει μίλησε ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας την Κυριακή στην ΕΡΤ.
Ο δικηγόρος, ανάμεσα σε άλλα, σημείωσε ότι «αρνείται προφανώς τις κατηγορίες. Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα, εν ευθέτω χρόνω θα εισφέρουμε πολλά στοιχεία και σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη στην απολογία του δεν πρόκειται να κρύψει τίποτα και θα πει αυτά που πρέπει να πει».
Ο Γιάννης Γλύκας υποστήριξε ότι ενδεχόμενος δόλος δεν υπάρχει, ενώ πρόσθεσε ότι είναι ερευνητέο αν υπάρχει αμέλεια. «Η άποψη μας και επ’ αυτής της κατηγορίας είναι ότι προφανώς δεν υπάρχει ούτε αμέλεια τουλάχιστον για τον άνθρωπο αυτό», υπογράμμισε.
Αίτημα στο υπουργείο Άμυνας
Τέλος, αίτημα προς το υπουργείο Άμυνας αναμένεται να καταθέσει ο ειδικός εφέτης ανακριτής που ερευνά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, για μεταφορά των συρμών που συγκρούστηκαν σε χώρο με καλύτερη φύλαξη.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα ζητήσει από το υπουργείο Άμυνας τα βαγόνια των δύο τρένων που συγκρούστηκαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη να μεταφερθούν σε κάποιο στρατόπεδο, ώστε να έχουν την καλύτερη δυνατή φύλαξη.
Την ίδια ώρα, η έρευνα των ειδικών εμπειρογνωμόνων είναι σε πλήρη εξέλιξη και θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα, καθώς πρέπει να διευκρινιστεί τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά την ώρα της φονικής σύγκρουσης. Επίσης, συνεχίζεται η έρευνα για γενετικό υλικό.