Η Citroën γιορτάζει την 30ή επέτειο της Xantia, ένα απο τα εμβληματικά μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Το οικογενειακό μοντέλο βγήκε για πρώτη φορά στους δρόμους τον Μάρτιο του 1993, καταφέροντας να πουλήσει 1.300.000 μονάδες από το 1993 και 2002. Xantia διαδέχτηκε το BX και λάνσαρε νέες τεχνολογίες που αναβάθμισαν την άνεση των επιβατών. Αποκαλύφθηκε στον κόσμο τον Μάρτιο του 1993 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Citroën Xantia .
Είχε ιδιαίτερα πρωτοποριακή τεχνολογία, όπως το σύστημα ανάρτησης Hydractive II, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα υδροπνευματικής ανάρτησης που μείωνε την αντίσταση της κύλισης και βελτίωνε την οδική συμπεριφορά, χωρίς να επιβάλλει συμβιβασμούς στην άνεση.
Σημείο αναφοράς το τεστ αποφυγής ταράνδου όπου η Citroën Xantia να πετυχαίνει επιδόσεις χωρίς να ξεπεραστεί ακόμα και από αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων (όχι μόνο οικογενειακά).
Η σχεδίαση του μοντέλου με τη δυναμική γραμμή ήταν δημιούργηκμα του Daniel Abramson στο κέντρο σχεδιασμού της Citroën, με βάση τη δημιουργία που πρότεινε ο Ιταλικός Οίκος Bertone, για να διαδεχθεί το δημοφιλές μοντέλο BX της δεκαετίας του ‘80. Το γαλλικό μοντέλο ηταν διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού (SX και VSX), με τρεις διαφορετικούς κινητήρες.
Οι κορυφαίες εκδόσεις ήταν εξοπλισμένες με το υδροπνευματικό σύστημα “Hydractive II”, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ανάρτησης, το οποίο επέτρεπε τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές και τη βελτίωση της ακρίβειας του τιμονιού, χωρίς να γίνονται παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης. Με αυτή την ανάρτηση, η Xantia μπορούσε να στρίψει χωρίς καθόλου κλίσεις. . Το 1995, παρουσιάστηκε η Xantia Break στην αγορά. Το 1997, η Xantia ανανεώθηκε, ενώ η τελευταία αναβάθμιση του μοντέλου ήρθε το 1998, όταν η Xantia εγκαινίασε σε επίπεδο Ομίλου PSA τον ολοκαίνουργιο diesel κινητήρα 2.0 HDi.