Η ΕΕ πλησιάζει σε συμφωνία για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μετά τη γερμανική αποδοχή για τα συνθετικά καύσιμα. Οι υπουργοί Ενέργειας της ΕΕ πρόκειται να εγκρίνουν τους κανόνες διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα αυτοκίνητα σήμερα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Μετά από έναν μήνα διαμάχης, η Ευρωπαϊκή Ενωση πρόκειται να συμφωνήσει σε κανόνες-ορόσημο που θα απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, σηματοδοτώντας ένα ουσιαστικό τέλος στην εποχή των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Οι υπουργοί Ενέργειας πρόκειται να υπογράψουν τους κανόνες για τη μείωση των εκπομπών από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη, μετά από συμφωνία μεταξύ του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ και της Γερμανίας σχετικά με διατάξεις που θα επιτρέψουν χώρο για αυτοκίνητα που λειτουργούν αποκλειστικά με τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα μετά το 2035.
Eίναι καύσιμα που μπορούν να καταναλώσουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία παράγονται με τη σύνθεση των δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου που παράγεται με τη σειρά του από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Αφού οι υπουργοί υποστήριξαν τη συμφωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει κανόνες ώστε να επιτρέπονται τα αυτοκίνητα συνθετικών καυσίμων στους δρόμους της Ευρώπης, σύμφωνα με δήλωση που είδε το Bloomberg. Στη συνέχεια θα προτείνει νέους κανονισμούς το φθινόπωρο, που θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων εκπομπών του μπλοκ.
Εάν αυτή η πρόταση απορριφθεί από το κοινοβούλιο ή τα κράτη-μέλη, η επιτροπή είπε ότι θα ακολουθήσει μια διαφορετική διαδικασία για να εργαστεί προς τα συνθετικά καύσιμα.
Η Επιτροπή «έχει δεσμευτεί για μια τεχνολογικά ουδέτερη ρύθμιση για το κλίμα, ιδίως όσον αφορά τη ρύθμιση των προτύπων εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα και ελαφρά οχήματα» αναφέρει η δήλωση, την οποία είδε το Bloomberg. «Μετά τη διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η Επιτροπή θα προτείνει επίσης, το φθινόπωρο του 2023, έναν κατ’ εξουσιοδότηση νόμο που θα προσδιορίζει πώς τα οχήματα μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα θα συμβάλουν στον στόχο μείωσης των εκπομπών CO2».
Η συμφωνία αναμένεται να αλλάξει ελάχιστα όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός από τα πιο προηγμένα οχήματα.
Τα συνθετικά καύσιμα, που κατασκευάζονται με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και διοξειδίου του άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα, δεν θεωρούνται βιώσιμη λύση για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δεδομένου του υψηλού κόστους και της τρέχουσας έλλειψης διαθεσιμότητας. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να παραμείνει επικεντρωμένο σε οχήματα που κινούνται με μπαταρίες.