Ένα μήνα μετά την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παραμένει αναπάντητο το ερώτημα τι προκάλεσε τη μεγάλη έκρηξη και την εξάπλωση της φωτιάς που προκληθήκε.
Οι πραγματογνώμονες ερευνούν την αιτία που κρύβεται πίσω από την έκρηξη και τη μεγάλη πύρινη μπάλα που σχηματίστηκε στη συνέχεια και, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε στο Live News ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «ΤΟ ΒΗΜΑ» και «ΤΑ ΝΕΑ», τα πρώτα στοιχεία των πραγματογνωμόνων δείχνουν πως δεν επιβεβαιώνεται η θεωρία ότι η έκρηξη σημειώθηκε λόγω του ηλεκτρικού τόξου. Ύστερα από έρευνα, δεν βρέθηκαν αλλοιωμένα καλώδια στο σημείο, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί από αυτό να προκλήθηκε η φωτιά.
Την ίδια στιγμή στο μικροσκόπιο έχουν μπει κι άλλα δεδομένα, όπως τι ακριβώς μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και τα βαγόνια του Intercity 62, ενώ έρευνες γίνονται και για τις χημικές τουαλέτες, εάν δηλαδή μετέφεραν κάποιο σχετικό υλικό που θα μπορούσε να προκαλέσει τη μεγάλη έκρηξη και την εξάπλωση της πυρκαγιάς.
Σημαντικός παράγοντας είναι και οι τοξικολογικές εξετάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να δείξουν αν τα θύματα της τραγωδίας εισέπνευσαν κάποιο αέριο. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, οι τοξικολογικές δεν έγιναν σε όλα τα θύματα της μοιραίας αμαξοστοιχίας, παρά μόνο στους μηχανοδηγούς των δύο τρένων.
Ποιους «δείχνει» ως υπαίτιους της τραγωδίας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Λίγο μετά τις 15:00 το μεσημέρι της Πέμπτης, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ περνά το κατώφλι του εφέτη ανακριτή, προκειμένου να απολογηθεί για την τραγωδία στα Τέμπη.
Σε υπόμνημα 80 σελίδων υποστηρίζει πως πράγματι εκείνος ήταν που έβγαλε τις βάρδιες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται ούτε για το γεγονός πως δύο από τους τρεις σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους το βράδυ της τραγωδίας, ούτε όμως και για την επαγγελματική τους κατάρτιση.
Μάλιστα, θα υπερτονίσει πως ο ίδιος προτείνει το πρόγραμμα των βαρδιών, αλλά την τελική έγκριση την είχε ο διευθυντής κυκλοφορίας, που σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο.
«Εγώ προτείνω τις βάρδιες και ο διευθυντής κυκλοφορίας τις εγκρίνει. Από εκεί και πέρα την ευθύνη την έχει αυτός που φρόντισε να υπάρχουν περισσότερα άτομα στη βάρδια ή αυτός που έφυγε νωρίτερα από το πόστο του;» αναμένεται να υποστηρίξει στην απολογία του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.