Στο αφήγημα της σταθερότητας μέσα από «ισχυρή εντολή» στην πρώτη κάλπη της 21ης Μαΐου επιμένει στις δημόσιες παρεμβάσεις του ο Κυριάκος Μητσοτάκης και, με δεδομένη παλιότερη αποστροφή προς τα στελέχη του ότι μετράει και η τελευταία ψήφος, έχει δώσει εντολή για διαρκές απολογισμό πεπραγμένων και για σινιάλα επόμενης μέρας με έμφαση στην «αναπτυξιακή, κοινωνική και προοδευτική» γραμμή του γαλάζιου σχεδίου.
Στο μυαλό των επιτελών στο Μαξίμου και στην κομματική έδρα είναι άλλωστε τα «ειδικά κοινά», ορισμένες ζώνες αυξημένου ενδιαφέροντος αλλά και… δυσκολίας, όπως έχουν προκύψει μέσα από την ανάλυση κυλιόμενων μετρήσεων. Σε αυτές εντάσσονται οι νεότερες ηλικίες στις οποίες διατηρεί την επιρροή του ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ευάλωτες ομάδες αλλά και οι γυναίκες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετρήσεις έχουν δείξει, κατά πληροφορίες, ότι ο γυναικείος πληθυσμός υπερέχει σημαντικά του ανδρικού στη δεξαμενή των αναποφάσιστων.
Η προεκλογική στόχευση (το targeting, αγγλιστί) σε επιμέρους δημογραφικές ή κοινωνικές κατηγορίες ήταν στο επίκεντρο και προ των Τεμπών, ωστόσο μετά την αναγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη για κάλπες στις 21 Μαΐου αυτή η επιχείρηση προσέγγισης των απόμακρων ψηφοφόρων συστηματοποιείται.
«Ξέρω καλά ότι πολλοί συμπολίτες μας τα βγάζουν πέρα δύσκολα, ότι οι νέοι δυσκολεύονται σήμερα να αποκτήσουν στέγη» έλεγε προ ημερών ο πρωθυπουργός από τη Λαμία. «Να θυμίσουμε στις νέες και στους νέους, στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ότι όταν ήρθαμε στα πράγματα ο κατώτατος μισθός ήταν 650 ευρώ και σήμερα είναι 780 ευρώ» σημείωνε στην πρώτη μετά τα Τέμπη έξοδό του από το Μαξίμου στο Μαρούσι.
TikTok και «Στέγη»
Στο πλαίσιο αυτό έχουν επιστρατευθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη ΝΔ να προβάλλει το αρχικό προεκλογικό σλόγκαν «Σταθερά – Τολμηρά – Μπροστά» αλλά και με τον Μητσοτάκη να εντείνει την παρουσία του στη – δημοφιλή κυρίως στην Generation Z – πλατφόρμα TikTok.
Αντίστοιχες κινήσεις κάνουν οι υπόλοιποι πολιτικοί αρχηγοί με το βλέμμα στους περίπου 430.000 νεοεισερχόμενους στην κάλπη (17άρηδες και 20άρηδες). Χαρακτηριστική η ψηφιακή καμπάνια του ΠΑΣΟΚ με τίτλο «Κάνε τον θυμό απόφαση αλλαγής» και παραλήπτες τους νέους.
Από την πλευρά του το Μαξίμου θα ρίξει δυνατά το «χαρτί» της στέγης, στα επόμενα 24ωρα. Και αυτό γιατί από την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται η υλοποίηση του πρότζεκτ «Σπίτι μου». Πρόκειται για την έναρξη της χορήγησης άτοκων ή χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων σε νέους ηλικίας 24 έως 39 ετών.
Φροντίδα για τις γυναίκες
Ταυτόχρονα οι γυναίκες βρίσκονται στο γαλάζιο ραντάρ με ενδεικτικές τις αναφορές των κυβερνητικών σε πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί (για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας κ.ά.) αλλά και τον προγραμματισμό νέων κινήσεων.
«Αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε θεραπεία 6.000 γυναίκες, 50 έως 70 ετών που χάρη στις προληπτικές εξετάσεις του προγράμματος «Φώφη Γεννηματά» διαγνώσθηκαν με πρώιμα δείγματα καρκίνου του μαστού. Είναι αυτό το κράτος που θέλουμε; Είναι βήματα εκσυγχρονισμού; Είναι» είπε (Παραπολιτικά 90,1) ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος.
Ειδική εκδήλωση για το δημογραφικό και την οικογένεια προγραμματίζει για την επόμενη εβδομάδα η αρμόδια υφυπουργός και υποψήφια στον Δυτικό Τομέα Μαρία Συρεγγέλα ενώ αποτελεσματικά ανοίγματα επιδιώκει η ΝΔ και μέσα από τα ψηφοδέλτια. Ακόμα και σήμερα αναζητούνται «δυνατά» ονόματα γυναικών, ενώ ο Μητσοτάκης μιλά για περισσότερες γυναίκες στο επόμενο Υπουργικό.
«Η ανάπτυξη δεν είναι ένας αφηρημένος όρος, σημαίνει καλύτερα εισοδήματα» είπε στο μεταξύ χθες ο Πρωθυπουργός από την κεντρική πλατεία του Γέρακα, και συνέδεσε το αναπτυξιακό αφήγημα συνολικά με τη στήριξη της κοινωνίας. Η κυβέρνηση θέλει να δείχνει ότι οι πιο ευάλωτοι, οι εργαζόμενοι, οι νέες οικογένειες βρίσκονται στην προμετωπίδα του σχεδίου επόμενης τετραετίας, εξού έχουν ενταχθεί προγραμματικές προτάσεις μεταξύ άλλων για το «κοινωνικό κράτος», την καθημερινότητα, τη μείωση των ανισοτήτων.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ