Ο Γιώργος Γεραπετρίτης παρουσίασε φωτογραφίες του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης που θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες. Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι μετά το Πάσχα πρόκειται να παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της επιτροπής για την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο Βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (από Λάρισα-Πλατύ) τέλος Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) τέλος Σεπτεμβρίου. Από αρχές Οκτωβρίου, ανακοίνωσε ότι θα λειτουργεί πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσο σε επίπεδο σηματοδότησης, όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας που μαζί με της Λάρισας θα είναι συνολικά τέσσερα.
Τι έχει γίνει μέχρι τώρα
Μέχρι σήμερα έχουν συντελεστεί εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου για την βελτιστοποίηση του επιπέδου ασφαλείας. Στις εργασίες αυτές περιλαμβάνονται φωτισμός σηράγγων, εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (ήδη γίνονται τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων και συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων ειδικά στις παλαιές (προ 2013 – 2014) που δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια, κλπ. Κινητοποιήθηκε επίσης η αστυνομία σε κρίσιμα μέρη ώστε να μένει ενεργή για τις κλοπές.
Αναθέσεις για προμήθειες νέων συστημάτων
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης μίλησε για προμήθειες που πρέπει να γίνουν και για τα συστήματα αυτόματης πέδησης (ETCS). Όπως είπε, μοναδικός προμηθευτής σε αυτό τον τομέα είναι η Hitachi με την οποία και πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας αλλά και τον Πρέσβη της Ιαπωνίας.
Τα συστήματα προβλέπεται να εγκατασταθούν μέσα στο καλοκαίρι στις αμαξοστοιχίες. Για τις επίμαχες προμήθειες υπήρξαν δύο άγονοι διαγωνισμοί από την ΓΑΙΑΟΣΕ το προηγούμενο διάστημα για αυτό και προβλέπεται να γίνει απευθείας ανάθεση.
Νέα συνάντηση με την ΡΑΣ
Σε ότι αφορά το σύστημα επικοινωνιών GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου (επικοινωνία με σταθμάρχες, μηχανοδηγούς κ.α), αναφέρθηκε ότι έχουν δοθεί φορητές και σταθερές συσκευές για χρήση πάνω στις αμαξοστοιχίες. Οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη στους συρμούς αλλά η σταθερή εγκατάσταση, αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ).
Για τα μεσοπρόθεσμα έργα που είναι οι συμβάσεις του ΟΣΕ για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση, υπάρχουν αντίστοιχα τακτικές συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς, τους αναδόχους, όσο και τις υπηρεσίες (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ). «Απαιτείται πολύ μεγάλη συνέργεια για να επιταχύνουμε και να αντιμετωπιστούν προβλήματα συμβατότητας» δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας, ο οποίος επισήμανε ότι δίνεται μάχη με το χρόνο με τακτικές συναντήσεις και επαφές και με τους Γάλλους ώστε να επιταχύνουν οι γαλλικές εταιρείες τα απαραίτητα έργα.
Επανεκκίνηση σιδηροδρόμων
Σε ότι αφορά την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, απομένει ο προαστιακός Αθήνα – Κιάτο, για τον οποίο γίνονται εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες που έχουν να κάνουν με τον πλήρη ηλεκτροφωτισμό. Ακόμη, σήμερα πρόκειται να ξεκινήσει ο προαστιακός μέχρι τη Μαγούλα και θα επεκταθεί μέχρι το Κιάτο εντός των επομένων 10 ημερών.
Ικανοποιητικές πληρότητες εμφανίζει σύμφωνα με τον υπουργό, το δρομολόγιο του Intercity (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) με μέσο όρο επιβατών 150 όταν πριν το συμβάν ήταν 200 – 250 επιβάτες. Ο ίδιος δήλωσε με πρωτοβουλία του, η Hellenic Train προχωρεί σε προσαρμογή της εμπορικής πολιτικής προσφέροντας καθολική έκπτωση 50% σε φοιτητές και νέους κάτω από 25 ετών.