Η Liberty Media, κάνει πράξη αυτό που είχε ανακοινώσει. Οτι θέλει να αλλάξει τα πάντα στην Formula1. Η εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων που εισήλθε στον κόσμο του κορυφαίου μηχανοκίνητο σπορ, αγοράζοντας τα δικαιώματα εκμετάλλευσης της Formula1 για 100, παρακαλώ, χρόνια, δείχνει έτοιμη να τα αλλάξει όλα! Από την προφίλ των αγώνων, την είσοδο νέων χωρών για τη φιλοξενία αγώνων – περισσότερα γκραν πρι σε «ύφος» Μόντε Κάρλο! – έως και την αύξηση των ομάδων στην σειρά εκκίνησης. Η εταιρεία μεταλλάσσει τα πάντα, άνοιξε ένα μεγάλο παράθυρο στην ψηφιακή εποχή και εκτόξευσε και τα έσοδα της, παρά την περίοδο της πανδημίας.
Αλλά και σε οικονομικό επίπεδο ο θεσμός πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο. Το ταμείο, όπως ανακοίνωσαν οι διοργανωτές ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 20% από 2,136 δισ. δολάρια σε 2,573 δισ. δολάρια, ενώ οι 10 ομάδες μοιράστηκαν μεταξύ τους έσοδα ύψους 1,087 δισ. ευρώ το 2022.
Το θέαμα είναι αυτό που θα προσέξει σαν κόρη οφθαλμού τόσο την τηλεθέαση όσο και τις πωλήσεις σε εισιτήρια. Το 2021, οι τηλεθεατές παγκοσμίως έφτασαν στο αστρονομικό νούμερο των 1,55 δισεκατομμυρίων, ενώ φέτος ίσως να αγγίξει και τα 2 δισεκατομμύρια.
Μεγάλο στοίχημα είναι η προσέλκυση γυναικών ως μια ανεκμετάλλευτη δεξαμενή οπαδών. Για την Liberty Media η προσέγγιση νέων οπαδών, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών είναι ένας νέος στόχος. Ήδη το 40% των οπαδών της F1 είναι πλέον γυναίκες, 8% περισσότερες σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια.
Και επειδή το θέαμα εξαρτάται από κάθε στιγμή μέσα στην πίστα η Liberty Media ίσως να μην δει με καλό μάτι την απόφαση της FIA που θέλει να βάλει στοπ στους μηχανικούς να κρεμιούνται πανηγυρίζοντας από τα κάγκελα των πιτ στοπν στο τέλος κάθε αγώνα και όταν πέφτει η καρό σημαία. Η καθιερωμένη εικόνα με το πάντοκ όλης της ομάδας να σκαρφαλώνει μάλλον μπαίνει στο κουτί της τετράτροχης ιστορίας της F1.
H Formula1 βάζει τέλος στην εμβληματική εικόνα με τον κανονισμό να αναφέρει ότι οι μηχανικοί θα μπορούν να σταθούν στα κάγκελα, αλλά δεν θα μπορούν να κρέμονται.
H FIA μοιάζει να ξεψυρίζει κάθε λεπτομέρεια, ακόμη και τους γρύλους. Μετά την ποινή του Αλόνσο για το γεγονός ότι ο γρύλος ακουμπησε το μονοθέσιο του την στιγμή που έκτιε την την τιμωριά του εξέδωσε νέο κανονισμός που αναφέρει ρητά ότι όταν ένα Ενώ έναμονοθέσιο είναι σταματημένο στο pit lane ως αποτέλεσμα έκτισης μιας ποινής δεν επιτρέπεται να γίνουν εργασίες μέχρι το μονοθέσιο έως ότου λήξει η ποινή.
Αλλαγές στην Formula1 επιθυμεί να βάλει και ο νέος CEO της Formula1 Στέφανο Ντομενικάλι. Ο ιταλός μάνατζερ βλέπει με θετική ματιά την αύξηση των γκραν πρι σε 24 γύρους από το 2024. Ο Ντομενικάλι ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν πολλοί μνηστήρες από αρκετές χώρες που δίνουν γη και ύδωρ, αρκεί να φιλοξενήσουν στην χώρα του ένα γκραν πρι. Στα σχέδια της Formula1 είναι η πραγματοποίηση ενός αγώνα στην Αφρική. Η τελευταία χρονιά που πραγματοποιήθηκε αγώνας στην Μαύρη Ήπειρο ήταν το 1993, στην πίστα Κουαλάμι. Yπερ ενός αγώνα στη Νότια Αφρική τάχθηκε και ο Μαξ Φερστάπεν που στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου του μονοθεσίου τόνισε ότι: «Νομίζω ότι χρειαζόμαστε έναν αγώνα στην Αφρική. Έχουμε παρελθόν εκεί λόγω της Νότιας Αφρικής. Θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη».
Σε λίγες ημέρες, στο πλαίσιο εισόδου νέων ομάδων στην Formula1 το 2026, η Audi θα κάνει γνωστό το πρότζεκτ με το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο της στον θεσμό των γκραν πρι. Αν θα είναι προμηθευτής κινητήρων όπως ήταν το αρχικό σχέδιο ή θα αποκαλύψει ένα κόνσεπτ μονοθέσιο. Υπομονή έως της Η έκθεση αυτοκινήτου της Σανγκάης, στις 18-27 Απριλίου, εκεί όπου η Audi θα ανοίξει τα χαρτιά της …