Τα νοθευμένα ή κακής ποιότητας καύσιμα λόγω των λίγων οκτανίων, των επικίνδυνων χημικών προσμίξεων ή του μεγάλου ποσοστού νερού αποτελούν κίνδυνο για τον κινητήρα και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Ιδιαίτερα τις ημέρες του Πασχα που οι οδηγοί θα κινηθούν σε περιοχές εκτός του τόπου διαμονής τους, ο εφοδιασμός και ο κίνδυνος φουλαρίσματος του ΙΧ με νοθευμένα καύσιμα σε βενζινάδικα που δεν γνωρίζουν ελοχεύει.
Το πρώτο και πιο σημαντικό πρόβλημα, που παρουσιάζεται στο αυτοκίνητο, από την χρήση νοθευμένης βενζίνης είναι η κακή καύση σε συνδυασμό με την ασυνήθιστα μεγάλη κατανάλωση. Συγκεκριμένα, το πρώτο σημάδι – αν δεν έχει ήδη προκαλέσει η νοθευμένη βενζίνη βλάβη στον κινητήρα – είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, επειδή, η ποσότητα δεν είναι «πλούσια» σε μίγμα – με βάση τις προδιαγραφές που ορίζονται – αλλά έχει και άλλες προσμίξεις.
Επίσης, είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει διακοπές ( μικρές αλλά πολλές) στη λειτουργία του κινητήρα, «κόμπιασμα» στην ισχύ του κινητήρα, όταν απαιτηθεί να πατήσουν οι οδηγοί παραπάνω το γκάζι – όπως σε μια προσπέραση, σε ανηφόρες κ.α. – ενώ, στα καινούργια αυτοκίνητα, η νοθευμένη βενζίνη ενεργοποεί την ένδειξη «Check Engine».
Οι προσμίξεις αλλοιώνουν την μυρωδιά, ενώ, η νοθευμένη βενζίνη αυξάνει τους ρύπους του αυτοκίνητου.
Στην περίπτωση που οι οδηγοί αντιληφθούν ασυνήθιστη συμπεριφορά του αυτοκίνητου – χαμηλότερη απόδοση, κομπιάσματα του κινητήρα – θα πρέπει να ακινητοποιήσουν το ΙΧ τους και να αφαιρέσουν το νοθευμένο καύσιμο, στο συνεργείο που συνεργάζονται. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί αυτό είναι η πιο ασφαλής και οικονομική λύση, απ ότι να αφήσουν το τυχόν νοθευμένο καύσιμο και να προκληθούν περαιτέρω βλάβες. Μια καλή λύση, είναι να καλέσουν την οδική βοήθεια ώστε να γίνει η μεταφορά του αυτοκινήτου στο σε συνεργείο, για να επιτευχθεί το άδειασμα του ρεζερβουάρ, και ο απαραίτητος καθαρισμός στο κύκλωμα.
Η αμόλυβδη βενζίνη αποτελεί ένα προϊόν που εμπεριέχει εκ των προδιαγραφών της, πολλά πρόσθετα, που έχουν ως στόχο, να συντηρήσουν το ίδιο το καύσιμο, στην σύσταση του, όπως την σωστή ψύχη και λίπανση του κινητήρα, ώστε να απομειώνονται οι φθορές στα λοιπά μέρη του. Ιδιαίτερα, στα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία φέρουν υψηλή τεχνολογία στους κινητήρες τους, το καύσιμο που πρέπει να χρησιμοποιούν πρέπει να είναι το ενδεδειγμένο και με βάση τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής.
Η χρήση των νοθευμένων καυσίμων μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρές και ανυπολόγιστες βλάβες στον κινητήρα. Και νοθευμένα καύσιμα, εννοούμε αυτά στα οποία γίνονται προσμίξεις στην βενζίνη με επικίνδυνους αρωματικούς υδρογονάθρακες. Η έκταση των ζημιών εξαρτάται από το πόσο νοθευμένο είναι το καύσιμο, πόσο έγκαιρα μπορεί να το αντιληφθεί ο οδηγός και από την ποσότητα χρήσης νοθευμένου καυσίμου , που έχει καταναλωθεί από τον κινητήρα. .Δεν είναι διόλου απίθανο η χρήση νοθευμένου καυσίμου να καταστρέψει παντελώς τον κινητήρα του αυτοκίνητου.
Οι βλάβες που μπορούν να προκληθούν από τα νοθευμένα καύσιμα στους κινητήρες βενζίνης, αφορούν και τους ντίζελ κινητήρες, όταν η ποιότητα των καυσίμων είναι χαμηλή. Τόσο στα μικρά αυτοκίνητα, όσο και τα πιο ακριβά η συγκεκριμένη ένδειξη ενεργοποιείται μόνο για ένα λόγο: Όταν εντοπιστούν από την μέτρηση των καυσαερίων, από τον καταλύτη και τον αισθητήρα λάμδα, αυξημένες εκπομπές ρύπων, εκτός των φυσιολογικών ορίων. Εδώ, η εμπειρία μας αναφέρει, ότι στο 90% των αιτιών που ενεργοποιείται η ειδοποίηση Check Engine στο ταμπλό του αυτοκινήτου αποδίδεται στην κακή ποιότητα καυσίμων. Και μόνο το 10% να οφείλετε σε μια άλλη μηχανολογική βλάβη, εκτός της χρήσης νοθευμένου καυσίμου.