Στο μακρινό μέλλον ίσως οι πιάτσες των ταξί θα είναι γεμάτες από οχήματα χωρίς οδηγούς, με τα ρομποταξί να λανσάρουν με ταχύτατο τρόπο την αυτόνομη οδήγηση στο τελευταίο και πιο εξελιγμένο επίπεδο. Ίσως, οι οδηγοί των ταξί να βλέπουν με μισό μάτι τις επερχόμενες τεχνολογίες που θα τους φάνε το …ψωμί τους. Οι πρωτοποριακές προτάσεις των μελλοντικών αυτοματοποιημένων ταξί έχουν εξελιχθεί παρόλο που βρίσκονται κόνσεπτ και πειραματική μορφή, με τις πρώτες εταιρείες να κόβουν …βόλτες σε διάφορες μεγαλουπόλεις δοκιμάζοντας τα οχήματα τους με ιδιαίτερη επιτυχία.

Όπως το πρώτο ταξί της Amazon που κατάφερε να κάνει μια πραγματική βόλτα χωρίς απρόοπτα. To Zoox, με την αντισυμβατική εμφάνιση του είναι από τα πρώτα robotaxi που μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερις επιβάτες, στον προορισμό που έχει προκαθοριστεί μέσω της εφαρμογής που διαθέτει. Το Zoox είναι ένα μικρό όχημα που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,6 μέτρα ενώ η μεγάλη του μπαταρία το έκανε ιδιαίτερα υπέρβαρο – ζυγίζει 2.450 κιλά! Όπως η μεγάλη μπαταρία του έχει εξασφαλίσει και μεγάλη αυτονομία με τον τεχνολογικό κολοσσό να αναφέρει ότι μπορεί να κινείται χωρίς στάσεις για 16 ώρες. Το πρωτότυπο αυτόνομο ταξί μπορεί να αγγίξει σε τελική ταχύτητα τα 120χλμ/ώρα! Πριν λίγες ημέρες το Robotaxi της Amazon έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, ως ένα αυτοκίνητο διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi). Το συγκεκριμένο όχημα θα μπορεί να λειτουργεί και ως αυτόνομο όχημα μεταφοράς προϊόντων, στην υπηρεσία των κούριερ με δυνατότητα να παραδίδει χωρίς την παρουσία οδηγού τα δέματα προς παραγγελία. Επίσης, έκανε και την πρώτη μεταφορά επιβατών με ταχύτητες που δεν ξεπερνούσαν τα 50χλμ/ώρα.

Το δικό της robotaxi ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να λανσάρει και η Tesla –το είχε ανακοινώσει πριν λίγο διάστημα ο δαιμόνιος Ελον Μασκ, που ανέφερε ότι το πρωτοποριακό «robotaxi» θα είναι 100% αυτόνομο και ο σχεδιασμός του θα είναι άκρως φουτουριστικός. Μάλιστα, το robotaxi θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023, αν και ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος έχει κακό παρελθόν με τους προγραμματισμούς των λανσαρισμάτων στα νέα του μοντέλα.

ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΚΙΝΑ

Σε τροχιά αυτόμονων ταξί βρίσκεται και η Κίνα με την πρωτοποριακή  Zeekr που παρουσίασε πριν λίγες ημέρες το  M-Vision. Στην ολοκλήρωση του νέου οχήματος έβαλε το χεράκι της και ο τοπικός κολοσσός κινέζικο Geely, που θα δώσει στο νέο μοντέλο την πλατφόρμα για αυτόνομα οχήματα, για απρόσκοπτη χρήση έως και 16 ώρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η παρουσία οδηγού ταξί είναι υποχρεωτική μιας και διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 και όχι Επιπέδου 5.

Το μακροπρόθεσμο σχέδιο της Ζeekr είναι να δημιουργήσει ένα χωροδικτύωμα που θα καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα από τις ανάγκες των υπηρεσιών κινητικότητας. Στον τομέα των ρομποταξί είναι διατεθειμένη να εμπλακεί και η Hyundai η οποία είχε παρουσιάσει το  πλήρως ηλεκτρικό Robotaxi με βάση το IONIQ 5 που μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς οδηγό. Όπως είχε αναφέρει το IONIQ 5 Robotaxi είναι «μια λύση κινητικότητας με ανθρωποκεντρικές ιδιότητες – όχι μόνο χωρίς οδηγό». Οι πρώτες δοκιμές ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και η  Hyundai που «τρέχει» το συγκεκριμένο πρότζεκτ με την  Motional (παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης ) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών με IONIQ 5 Robotaxi από το Λας Βέγκας, μέσα στο 2023.