Μπροστά σε μία νέα ένδοξη πορεία ενδέχεται να βρίσκονται τα παλαιάς τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα επονομαζόμενα και «dumbphones» («χαζά» τηλέφωνα) σε αντιδιαστολή προς τα smartphones («έξυπνα» τηλέφωνα).
Όπως σημειώνει το CNBC, εταιρείες όπως η HMD Global που κατασκευάζει τα κινητά τηλέφωνα NOKIA συνεχίζουν να πωλούν εκατομμύρια συσκευές παρόμοιες με εκείνες που χρησιμοποιούνταν στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα λεγόμενα «feature phones», δηλαδή παραδοσιακά κινητά τηλέφωνα με αναδιπλούμενη ή συρόμενη οθόνη που διαθέτουν πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως GPS ή hotspot.
Οι αγοραστές
Όσον αφορά το αγοραστικό κοινό των παλαιού τύπου συσκευών, αυτό δεν περιορίζεται σε άτομα μεγάλης ηλικίας – το αντίθετο μάλιστα: Τα dumbphones απευθύνεται κυρίως σε άτομα της genZ που νιώθουν κουρασμένα από την υπερέκθεση στις οθόνες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η τάση αυτή φαίνεται να γνωρίζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις των feature flip phones (αναδιπλούμενα κινητά τηλέφωνα που συνδυάζουν την παλαιά τεχνολογία με νέα χαρακτηριστικά, αλλά δεν είναι smartphones) αυξήθηκαν για την HMD Global, ανερχόμενες σε δεκάδες χιλιάδες κάθε μήνα.
Το ίδιο έτος, πάντως, σχεδόν το 80% των πωλήσεων feature phones προήλθε από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ινδία, σύμφωνα με την Counterpoint Research. Ωστόσο ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι το κέντρο βάρους ενδέχεται να μετατοπιστεί στις ΗΠΑ, εάν διευρυνθεί η τάση επιστροφής στα παλαιάς τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα.
Ένα «στοχευμένο» κινητό τηλέφωνο
Όπως σημειώνει το CNBC, εταιρείες όπως η Punkt και η Light ανταποκρίνονται στην τάση αυτή, πουλώντας συσκευές που απευθύνονται σε όσους επιθυμούν να περνούν λιγότερο χρόνο στα τηλέφωνα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο YouTube μάλιστα πολλοί είναι οι influencers που διαφημίζουν αυτά τα τηλέφωνα.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με το τηλέφωνο Light δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα χαζό τηλέφωνο, αλλά να δημιουργήσουμε ένα πιο ”στοχευμένο” τηλέφωνο – ένα premium, minimal τηλέφωνο – το οποίο δεν είναι εγγενώς αντι-τεχνολογικό», δήλωσε ο Joe Hollier, συνιδρυτής της Light. Το τηλέφωνο αυτό θα «έχει να κάνει με τη συνειδητή επιλογή του πώς και πότε να χρησιμοποιώ ποιες πτυχές της τεχνολογίας που προσθέτουν στην ποιότητα της ζωής μου».