Στα επίπεδα των 17-18,20 ευρώ ανά μετοχή τοποθετούν οι αναλυτές την τιμή-στόχο για τον Ομιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από τα 10,8-12,5 ευρώ που διαπραγματεύεται από την αρχή του χρόνου έως σήμερα, προβλέποντας περιθώριο ανόδου έως και σχεδόν 70%.
Πρόσφατα, η Wood & Co σε ανάλυσή της σημείωνε πως ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσφέρει ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων που βασίζεται στις εξασφαλισμένες και μακροπρόθεσμες παραχωρήσεις (30-35 έτη) και στην προβλεψιμότητα των ταμειακών ροών (ειδικά στο τμήμα αυτοκινητοδρόμων), που δημιουργούν μια σταθερή ροή εσόδων για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μακροπρόθεσμα.
Σημαντικά έργα υποδομής
H Εγνατία Οδός (όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής) είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας και αναμένεται να προσφέρει αξιοσημείωτα μερίσματα και σημαντική αύξηση της κερδοφορίας μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των επεκτάσεων. Επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δραστηριοποιείται σε σημαντικά έργα υποδομής, όπως το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Θέρετρο (IRC) στο Ελληνικό καθώς και το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης, που διαφοροποιούν περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο έργων.
Για την κατασκευαστική δραστηριότητα, η έκθεση σημειώνει πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να αποφέρει ετήσια έσοδα ύψους 1,2 δισ. ευρώ την περίοδο 2023-2025, με τη συνεισφορά στο EBITDA να ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ και το ανεκτέλεστο να παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα που προσεγγίζουν τα 5 δισ. ευρώ.
Η μερισματική απόδοση
Η χρηματιστηριακή αναμένει πως η οργανική κερδοφορία (EBITDA) θα κινηθεί στα 518 εκατ. ευρώ για το 2022 έναντι 323 εκατ. ευρώ το 2021 και στα 528 εκατ. ευρώ το 2023. Στον ίδιο τόνο, τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους αναμένεται να αυξηθούν στα 124 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το 2021 και να ανέλθουν στα 159 εκατ. ευρώ το 2023.
Ως αποτέλεσμα της αυξημένης κερδοφορίας, αναμένεται σημαντική βελτίωση και της μερισματικής απόδοσης, που από 0,12 ευρώ ανά μετοχή για το 2021 αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί στα 0,21 ευρώ ανά μετοχή για το 2022 και 0,32 ευρώ ανά μετοχή το 2023. Επιπλέον, σε επίπεδο ισολογισμού, η χρηματιστηριακή περιμένει σημαντική αποκλιμάκωση, με τον λόγο καθαρού χρέους/EBITDA να υπολογίζεται ότι θα υποχωρήσει στο 2,8χ το 2022 από 4,6χ το 2021.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ομιλος έχει ενεργό πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών έως τα 10 εκατ. μετοχές με καθημερινές αγορές στο ταμπλό.
Ελκυστικό χαρτοφυλάκιο
Σε παρόμοιο τόνο, η AXIA Ventures Group συμπεριέλαβε τη μετοχή στα Top Pick της για τη χρονιά που διανύουμε βάζοντας την τιμή-στόχο στα 18,20 ευρώ, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου η Piraeus Securities είχε αυξήσει την τιμή-στόχο στα 17 ευρώ ανά μετοχή από 11,50 προηγουμένως.
Οι αναλυτές σημειώνουν ότι η εταιρεία έχει πλέον ένα πολύ ελκυστικό χαρτοφυλάκιο έργων που της εξασφαλίζει σημαντικές ταμειακές ροές για τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας αξία για τους μετόχους, η οποία δεν αντικατοπτρίζεται στα τρέχοντα επίπεδα αποτίμησης.
Πιο συγκεκριμένα, η AXIA υπολογίζει ότι τα συνολικά μερίσματα από τα ήδη συμβασιοποιημένα έργα παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσουν τα 6 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια ζωής τους. Αντίστοιχα η Piraeus Securities υπολογίζει την παρούσα αξία των έργων παραχώρησης στα 756 εκατ. ευρώ (7,3 ευρώ ανά μετοχή).
Επενδύσεις €6,5 δισ. σε παραχωρήσεις, υποδομές και ενέργεια
Ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων στην Ελλάδα. Οι συμμετοχές του Ομίλου στους σύγχρονους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός), η αναμενόμενη εντός του 2023 ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, καθώς και άλλες παραχωρήσεις, όπως π.χ. το λιμάνι της Καβάλας, συνθέτουν το πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αυτόν τον ανερχόμενο τομέα δραστηριοποίησης.
Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το IRC Ελληνικού, η ολοκληρωμένη τουριστική και ψυχαγωγική ανάπτυξη στο Ελληνικό που θα ενισχύσει περαιτέρω το στίγμα της Αθήνας ως ιδανικού διεθνούς προορισμού, αντικατοπτρίζοντας μια επένδυση που θα υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ και θα έχει πολλαπλασιαστική αξία για την ελληνική οικονομία.
Πρωταγωνιστικός ρόλος
Περαιτέρω, μέσω έργων ΣΔΙΤ, o Ομιλος ενδυναμώνει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στους τομείς της βιώσιμης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας με ολοκληρωμένα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, όπως αυτά των Περιφερειών Ηπείρου και Πελοποννήσου, ενώ διεκδικεί κάθε σχετικό έργο από τη νέα γενιά έργων διαχείρισης απορριμμάτων που προκηρύσσεται.
Στον τομέα των υποδομών, στο χαρτοφυλάκιο καίριων υποδομών του Ομίλου που βρίσκονται σε εξέλιξη συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων το νότιο και βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, το έργο μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και σειρά σημαντικών ακόμη έργων, όπως οι σταθμοί μετατροπής στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής, ο σταθμός συμπίεσης φυσικού αεριού Αμπελιά (έργο ΔΕΣΦΑ), ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος (τμήμα Γαστούνη – Πύργος), η 6η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού (αρχή ηλεκτρισμού Κύπρου) και το αεροδρόμιο «Νίκολα Τέσλα» (Σερβία).
Το πράσινο» χαρτοφυλάκιο
Η θυγατρική του Ομίλου, ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, πρωταγωνιστεί στον τομέα της καθαρής ενέργειας εδώ και 25 χρόνια, συμβάλλοντας στην εθνική προσπάθεια να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της ανθρώπινης ζωής.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει ένα σημαντικό επενδυτικό πλάνο για την περίοδο 2022-2029, το οποίο προσεγγίζει τα 6 δισ. ευρώ. Στο «πράσινο» χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ανάπτυξη αιολικών πάρκων σε διάφορες περιοχές της χώρας, φωτοβολταϊκά και υδροηλεκτρικά έργα, καθώς και έργα αντλησοταμίευσης. Με αυτές τις επενδύσεις η συνολική εγκατεστημένης ισχύς της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα φτάσει τα 6,4 GW έως το 2029, με ενδιάμεσο στόχο τα 3,3 GW στο τέλος του 2025. Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 1,2 GW, με μέρος από αυτά να μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία ήδη από το τρέχον έτος. Παράλληλα, επιπλέον 1,1 GW έργων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμασης.
Στον τομέα της θερμικής ενέργειας, ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της 100% θυγατρικής του εταιρείας ΗΡΩΝ, διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο μονάδων συνολικής ισχύος περίπου 600 MW και ισχυρή θέση μεταξύ των ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου. Σε επίπεδο Ομίλου, η συνολική ισχύς επαυξάνεται από τη μονάδα Φυσικού Αερίου στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW, που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Motor Oil, μια επένδυση 375 εκατ. ευρώ.